20 oktober 2009

jobba ikapp...


Tippan i sitt rosa döskalletäcke.

När jag kom till stallet ikväll, efter att ha kört i blixthalka, så var det släckt i stallet och hästarna hade redan fått mat??? Stor suck! Men nu har jag rett ut det hela med tjejen som gav dom och INTE kontaktade mig först. Kan vara bra med kommunikation. Jag var inte sur på henne men förklarade att man måste ringa först och erbjuda sig att ge dom om man ändå är där men då också höra om det är ok. Det kan ju vara så att den som nattar inte är klar i stallet och ska göra det sista vid nattningen, eller som nu när jag fick åka i onödan liksom.

Nog om det lilla missförståndet och över till något helt annat. Har pratat med Lena en lång stund i telefonen och jag måste bara säga att jag alltid blir på bra humör och får mig många skratt när jag pratar med dig min goa stumpa! Du e bäst!

Nu börjar vi äntligen komma ikapp lite på jobbet igen. Det har varit ett evigt plockande med nya varor som har vällt in genom dörrarna, efter mässordrar och kampanjen som är ute nu. Imorgon hoppas jag vi hinner sopa och köra skurmaskinen så det blir lite fräscht igen. Det är svårt att lägga rätt fokus på kunderna när varor och pallar står överallt och bildar ett smärre kaos. Älskar när det plockat och putsat så man bara kan koncentrera sig på att hjälpa och sälja.

Nu ska jag ta en dusch och sen tror jag att jag ska ge min man en skön och avkopplande massage, för det är han verkligen värd! Godnatt alla sötisar!


1 kommentar:

Ida sa...

Jaha, så kan man ju också göra... Var väl snällt tänkt, men kanske slå en pling då? :)
Usch och fy för halka, får ta det lugnt hem från jobbet imorgon bitti!