07 augusti 2009

kanske inte som på räls med allt...

Igår efter jobbet skyndade jag mig hem för att byta om till ridkläder och möta upp Anna i stallet. Hon skulle fixa iordning hästarna till jag kom så det skulle gå lite fortare att komma iväg på hoppträning för Fredrik. Jag byter om och haffar en proteindrink i kylskåpet för att dricka på vägen dit. Då kom jag på att jag måste ha med mig nycklarna till transportlåset. Kollar på det vanliga stället, inte där. Kollar på två ställen till där vi brukar ha nycklar, inte där. Kollar överallt i väskor, fickor och otänkbara ställen, inte där. Börjar få smått panik och river ut grejerna i bilen mellan sätena och kollar under sätena, inte där. Åh morr! Jag brukar aldrig slarva bort saker ju! Ringer Anna och berättar om mitt dilemma och hon kollar stallskåp och lådor, inte där.
Då plötsligt kommer jag på att sist jag åkte med transporten regnade det oavbrutet, jag måste kolla regnjackan, och där i fickan låg den lilla nyckeln. Tjoho! Hoppträning here I come!
Hoppträningen för Fredrik hölls på hans gräsbana med nyköpta hinder. Jag kan säga att jag ALDRIG har erfarat så mycket mygg på ett och samma ställe. Både hästen och jag, och alla andra med för den delen, höll på att bli tokiga. Dom stack överallt och surrade och kröp in i öronen på både mig och TC, och det trots upprepade sprayningar med myggspray innan. Själva träningen däremot var helt underbar! Det gick helt kanon och var så himla skoj! Vi ska träna varje torsdag nu ett tag framöver sen blir det antagligen varannan vecka iaf. Tjoohoo!
Dax att börja jobba snart, men helst vill jag vara ute i solen som är riktigt varm idag. Hoppas ni kan mysa i solen, och mys åt mig också! Hörs sen då! Bye Bye!
(Jag hade delat in i fina stycken, men datorn klämde ihop allt.)


2 kommentarer:

- sa...

Vilken tur att du kom iväg. Det är så hemskt när man är stressad och inte hittar något. PANIIIK!

Kul att träningen gick bra och att du ska fortsätta framöver nu. :)

Ida sa...

Usch vad jobbigt när man inte hittar saker man brukar ha ordning på! Men det gick ju vägen ändå :) Roligt att träningen gick bra.
Jag har njutit i solen så det räcker åt oss båda idag. Målar stall för fullt, och det tar sin lilla tid... Men fint blir det!

Kramis!