14 juni 2009

men orka...


Men orka regna nå mer nu!!! Hur mycket regn kan det finnas liksom?!

Ifredags åkte jag och Tippan till kusin Jolin och hennes studentfest. Trevliga männinskor och god mat. Kul att både mormor, morfar, mamma, Roger mostrar och kusiner samlades på samma ställe. Vi var nog närmare 30 pers.

Jobbade på DM lördag dag med Lotta och Malin. Full rulle och det slår aldrig fel, för när vi ska stänga kommer fem i två kunderna och dröjer sig kvar, grrr!

På eftermiddagen åkte jag till Floda och åt middag hos mormor med mamma och co. Stek, potatis och gudomlig sås! Jag åt den sista såsen med sked, haha!

På kvällen var det fest med Hjärtat på Floparken. Det var roligt trots ihållande regn, men hey man har inte roligare än man gör sig! Sov förresten för första gången i våran husvagn, och jag sov som en liten prinsessa. Och jag ska faktiskt erkänna att då var det lite mysigt att lyssna på regnet på taket, för det påminner om när man sover i sommarstugan.

Idag har jag varit på Tulavippan med mamma och Roger. Tror Tippan kollade in varje liten pinal, haha! Åkte även förbi garaget där mormor Ingas grejor finns magasinerade. Jag valde tre tavlor som morfar Gunnar har målat. Vill gärna ha dem som minne. Sen åt vi god lax som mamma tillagat och till efterrätt marängsviss.

Nu har mamma återvänt till Stockholm och Hjästat har kommit hem och jag har tagit hand om hästarna, så nu återstår bara att gå och sova. Bye Bye!

1 kommentar:

miss coctail sa...

Åh vad fuskigt med marängsviss!