05 maj 2009

Våran Egyptenresa...

Här kommer några bilder från våran Egyptenresa vi gjorde nu i April. Vår resa gick till Sharm El Sheik och Sharks Bay hotell. Bilderna kommer inte i någon som helst ordning, för jag orkade inte fixa till dem, men ni får hålla till godo ändå.
Jag före kvällens middag.
Här hämtade vi eftermiddagssnacks efter en hel dag på stranden. Här kunde man också välja att äta på kvällen om man ville ha tex pizza. Alltid härligt att äta ute i det fria.
Det var verkligen en härlig grönska som omgav hotellet. Vilken sköttes av flera trädgårdsmästare varje dag. Dom små gräsplättarna klipptes förhand med en trädgårdssax.
Hjärtat på väg från sranden till vårat rum, genom hotellets slingrande vägar, med massor av blommor.
Ett par kvällar åkte vi en till Naama Bay, en liten trevlig stad.
Jag utanför en av butikerna i Naama Bay.
Jag i Naama Bay.
Sådana här trappor hade dom byggt för att ta sig ner till stranden från hotellområdet som låg uppe på berget.
Det var helt fantastiskt att snorkla i Röda Havet. Hundratals färggranna fiskar att kolla på runt korallreven som fanns precis utanför hotellets egna flytbrygga. Vi tog massor med undervattensbilder, men dom måste jag scanna in för att visa er.
Solsängarna var belägna på olika avsatser i berget och nära till både bad och bar.
Vi njöt hela dagarna av sol, snorkling, mat och både jag och Hjärtat läste ut flera böcker var. Så underbart skönt!
Vy från flytbryggan som gick ut till korallreven.
Ännumera prungande grönska.
Ett av flera poolområden på hotellet. Dom hade även ett stort barnpoolområde med rutschkanor och lekområden. Men jag förstår inte hur man vill vara vid poolen när Röda Havet finns några meter därifrån?!
Kort taget från flygplanet när vi flög in över Sharm El Sheik.
Haha, flygplansmat är nästan alltid lite äckligt, men den här maten var faktiskt riktigt god.

Det var en skön och lugn semester med riktig avkoppling från vardagen. Vi kommer att jobba massor i sommar med flera festivaler och extra jippon, som hör sommaren till, så det var skönt att få komma iväg. Vi fick såklart mersmak och vi har beställt en resa till i slutet av sommaren, och då får grabbarna följa med. Kram på er

3 kommentarer:

ErikaSH sa...

Härliga bilder! Jag håller oxå på att lägga in bilder från våran resa, men det tar sån tid, suck.. Jag vill se undervattensbilder!!! Puss

josefine sa...

fy vad härligt!

miss coctail sa...

Vilka härliga bilder!:) Hoppas vi se snart!