23 mars 2009

vi kör en lista...

Ida min syster gjorde en lista på sin blogg. Hon svarade med ord som började på första bokstaven i hennes namn, så jag tänkte att jag svarar med ord som börjar med S då.

1. Vad heter du:
Sofia
2. Ett ord på fyra bokstäver: Sola
3. Flicknamn: Svea
4. Pojknamn: Sante
5. Yrke: Supersäljare, haha!
6. Färg: Skär
7. Klädesplagg: Shorts
8. Mat: Spagetti & köttfärssås
9. Sak i badrummet: Shampo
10. Plats/stad: Stockholm
11. En orsak att vara sen: Stress
12. Något man skriker: Skällsord
13. Film: Sex and the city - the movie (fusk...)
14. Något man dricker: Sodastreamad Oboý
15. Band: Scorpions...öh kom jag inte på nåt annat?
16. Djur: Shirehäst
17. Gatunamn: Stationsgatan
18. Bil: Saab, tråkig bil...
19. Sång: So What-Pink
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Sex...hehe!

Nu utmanar jag Lisi, Erika, Millan, Jossan, Malin och Hanna och alla som vill. Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Ja precis, första bokstaven i namnet är dt som gäller! Glömde att skriva reglerna ;)
Sodastreamad oboy var bra, björn gustavsson mån tro? Och Sex, haha! :)

- sa...

Oooh, den måste jag göra snart. Om en månad är det bröllop iaf, så då lär vi väl ses om inte förr. :) Kraaaamis