10 november 2008

jobb och hopp...

I lördags var jag på hoppkurs med TC. Anna och jag red i samma grupp för Fredrik Wahlert. Han fick som vanligt, genom sina bra övningar, hästarna att jobba igenom kroppen och komma fram till handen. Han har en förmåga att få övningaran att kännas lätta genom att hästen går där den ska. Det var så himla roligt!

Direkt efter hade jag lite bråttom för att hinna till jobbet i tid. Det gick inte att köra så fort heller, för inte nog med att det var bäcksvart ute, så var det även tjock dimma, så jag såg inte så långt framför bilen.

Lämnade av TC och transporten i stallet och åkte hem lagom för att hinna äta och göra mig klar för vaktjobb. Blev hämtad av två kollegor och det bar av till Bolanche. Natten var lugn men ganska bra med folk ändå. Sent blev det förstås, la mig vid fyra.

Upp igen 08.45...gäsp! Iväg till stallet för att fixa klart till TC och Bally, för Lena är bortrest över helgen. Jag och Anna tog in våra hästar och gjorde oss klara för en till kursvända dag två.

Väl tillbaka i Hedemora, blev vi bara tre i våran grupp-lyx! Så vi fick oss en rejäl omgång, haha! Nej då men träningen gick faktiskt hur bra som helst. Vi hoppade bana och hästarna kändes kanon efter gårdagens träning. Jag hoppas Fredrik kan komma en gång i månaden ni så att man inte tappar den här bra känslan.

Resten av söndagen gick i slapphetens tecken, liggandes på soffan och kollandes på film. När M kom hem lagade A mat och vi slappade vid TV:n. Så skönt! Kram på er

Inga kommentarer: