12 oktober 2008

vakna matte...

Har jobbat inatt, som vakt på Stora Björn. Det gick bra, vi hade bara lite smågrejer att ta hand om. Hämtade upp hjärtat på vägen hem, som jobbade på Bolanche kvällen till ära. Kom i säng vid halv fyra som vanligt, och redan vid halv tio tyckte hundarna att matte skulle vakna. Tippan kryper fram ur täcket, och hoppar ner på golvet och börjar småskälla lite dovt. Om jag inte rör mig då, eller sätter ner handen till henne, så börjar hon skälla högre. Vid det här laget har hon dragit igång våran schäfer Nova också, som gärna hjälper till att tex köra upp en nos i ögat på mig eller ger mig en slick över hela ansiktet.

Så man kan säga att det helt enkelt "bara" var att gå upp, och ge dom mat och släppa ut dem. Efter det är dom nöjda några timmar till, så man kan ju gå och sova lite till, men idag har jag lunch i stallet och ska rida med Lena, så det var lika bra att äta frukost och börja dagen.

Som sagt (eller skrivet) ska jag klä mig och åka till stallet nu. Jag gör säkert nåt mer inlägg lite senare. Härligt höstväder idag igen btw. Kram på er

1 kommentar:

ErikaSH sa...

Ibland är det skönt att ha en morrontrött hund som lätt sover till elva.. Min lilla sjusovare! Skönt att du börjar bli frisk, vi syns på tisdag!
Kraam