12 oktober 2008

Tippan shoppar...

Idag gjorde jag och Lena en repris på gårdagen, med uteritt i solen. Vi träffades i stallet före lunch och gjorde iordning våra kusar. Tippan följde med och sprang när vi red, och det var underbart skönt i den värmande solen. När vi ridit klart gav jag hästarna deras lunchhö i hagarna, och fixade stallet.

På vägen hem åkte jag och Tippan in till DjurMagazinet för att köpa hundmat. Tippan älskar att åka dit och skyndar sig in genom dörrarna. Hon letar på godis som hon snattar om man inte är på sin vakt, och det bästa är att försöka gnaga i sig av dom jättestora märgbenen.

Hon träffade lite olika hundar bla två söta små chihuahuakillar. Hon brukar inte vara så väldigt intresserad av andra hundar, utan hälsar och sen är det bra, men dessa killar var tydligen både skojiga och söta.

Vi hittade lagoma klövjeväskor till Tippan, som hon stolt bar omkring och visade för alla i hela butiken, mattes sötis!


Hon kanske inte kan bära så mycket mer än bajspåsar och lite godis i sina små väskor, men det räcker för att få känna sig som en viktig tjänstehund, haha!

Nu ska jag vila på soffan för jag är inte helt frisk än, och imorgon ska jag jobba igen. Kram på er

Inga kommentarer: