22 oktober 2008

blev inte alls som vi tänkt oss...

I måndags var jag och min goa vän Lena lediga tillsammans. Vi hade planerat dagen från början till slut in i minsta detalj, och dessutom gjort upp ett litet tidschema för att få allt att klaffa. Haha, ja jag vet vi är lite dryga, men vi har kul! Vi började med att träffas i stallet på morgonen, och efter stallfix så red vi ut tillsammans. När vi var klara åkte var och en hem till sitt för att duscha och göra sig iordning. Lena hämtade upp mig, nästan på utsatt tid, och vi åkte ner på stan, för att finkamma butikerna på eventuella partykläder och skor för helgens fest. När det hade provats tillräckligt med klänningar och kollats på skor så vi var alldeles snurriga, slog vi oss ner på Café Caal för ett lunchintag. När vi kände att vi var klara på stan fortsatte vår shoppingdag på Kupolen.

Efter en stund började Lena få ont i magen och det blev bara värre. Funderingarna gick kring matförgiftning, men vi hade ätit samma mat och jag mådde ju bra, eller kanske det kunde vara magkatarr. Lena var till apoteket och inhandlade medikamenten mot just magkatarr. Vi slog oss ner för en fika och nu började Lena se lite grå och kallsvettig ut, så till slut sa hon att hon fick lov att åka hem och bädda ner sig.

Jag åkte med hem och tog M och bilen till Kupolen för att shoppa klart det sista. Efter nån timme ringde min mobil och det var en ynklig liten Lena i andra änden, -Kan du skjutsa mig till akuten?

Vi kom till akuten vid åtta på kvällen. Lena blev undersökt flera gånger och skickad hit och dit, men blev till slut inlagd. Jag stannade för att se att hon kom till rätta på sin avdelning, och var nästan på väg att åka hem, men då kom det en sköterska och berättade att Lena skulle opereras för blindtarmen och det genast! Stackarn inte roligt att bli skuren i... Men hon var så duktig och tog det hela bra, och vi tokade oss som vanligt, trots att Lena hade så ont så hon nästan dog.

Lämnade Lena när dom rullade in henne på operation, och kom hem vid två på natten. Gick upp sex för att ta hästarna på tisdag morgon. Sen jobbade jag och när jag kom hem på kvällen nattade jag hästarna och stupade i säng redan klockan nio, haha! Inte likt mig, och sen sov jag till åtta morgonen efter, typ elva timmars sömn! Det är jobbigt när ens vän mår dåligt.

Då förstår ni varför jag inte har bloggat förän nu iaf. Krya på dig nu stumpan, så vi kan vara dryga ihop snart igen. Kram på er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen fyyyyyy!
Det låter inge skoj.
Skickar krya på kramar till Lena <3
Snart är hon på fötter och ni kan vara lite galna igen ;)
KRAMAR!!!

imbra sa...

urs va otäckt att det kan gå så fort. Lena har tur, som har en vän som dig! Kram

Ida sa...

Nämen fy vad hemskt! Hoppas hon kryar på sig snart, du får besöka henne emd någon bra tidning och lite choklad, om de får äta sånt? Så småningom ska det väl gå iaf ;)

Ses snart vore trevligt, jossan komer ju hem till helgen för höstlov och åker tillbaka på torsdag, jag jobbar förmiddag hela nästa vecka, men nu i helgen är jag ledig. Hur ser det ut för dig?
Kramar!

Stolt Mamma sa...

Stackars Lena.. läste dock att ni hade haft rätt roligt på akuten - Mamsen =) HAHA!

Lena sa...

Ingen sömn och en riktig heldag fick vi ju iaf båda två. Vilken tur för mig att jag har en riktig kalas-vän som dig. Hoppas du får vila upp dig och ta igen alla timmars sömn så småningom. Många kramar Lena