10 september 2008

snörvel...

Pust, suck och stön...jag har gått och blivit förkyld. Jag hatar att vara förkyld, kan man bli nå ynkligare?! Fryser som en liten lort och näsan är full med snor. Vart kommer allt snor ifrån egentligen? Det finns iaf hur mycket som helst...

Beställde soffan på MIO möbler imorse innan jobbet. Det blev en stor fotpall till också så vi kan ligga och vräka oss i två divaner eller ha som sittplats när man får många gäster. Det skulle ta ca 4-6 veckor innan soffan levererades, och fram till dess ska vi tapetsera om i rummet och sälja av en massa möbler, som blir över. Jag har också lite målningsjobb att göra. Ska måla om fyra stolar och klä om sitsen på dem, och sen ska jag på jakt efter ett pelarbord som också ska målas. Ni får se före o efter bilder sen.

Jobbade som vanligt mellan 12-18 på DM. Nu har vi äntligen kommit ikapp på jobbet och fått det fint och städat. Steffi skyltade om fönstren och golvet är skurat med maskinen och polerat. Härlig känsla när det bara flyter på med allt som ska göras och att man kan förbättra hela tiden. Jag beställde lite höstarbetskläder till oss idag också, man måste ju hålla sig hel, ren och varm.

Jag och M var till stallet nu på kvällen, där vi mötte upp Lena, (som skaffat sig blogg idag) kanske får länka sen. Vi red i ridhuset eftersom att det REGNAR igen...morr!!! Jag orkade bara rida en liten stund, och då tog M över och red TC istället, medans jag och Tippan satt och huttrade på en pall.

Nu ska jag sova och försöka kurera mig, så jag tar mig till jobbet imorgon. Kram på er

3 kommentarer:

imbra sa...

Hej! Säg till om ni ska sälja något, vi är alltid intresserade att köpa saker till hemmet, då vi mest rafsat ihop det vi har nu. Puss puss

Anonym sa...

Näääää inte
IKEA utan dig heller snor-stina tänkte hämta upp dig på vägen, har bara glömt att nämna det. Ses i morgon då! PUSS

Nutti sa...

Svar anonymLena:

Ja det hade varit skoj om jag varit frisk. Nu när jag är ihågkommen, var det inte så noga...haha!

Kraaam