15 september 2008

kall höstdag...

Vaknade imorse och hade ont i halsen. Men orka, jag har ju precis blivit frisk från min lilla förkylning, trodde jag. Tog lite sovmorgon i hopp om att det skulle hjälpa till att få bort det halsonda. Tog en sväng förbi Kupolen för att köpa present till Lotta som fyller år idag. Grattis stumpan! Käkade lunch med min vän Vincent, som är hemma tillfälligt, innan jag började jobba klockan 12.

När vi skulle stänga butiken ville tydligen dom sista kunderna vara kvar en stund till så vi kom väl därifrån närmare halv sju. Åkte hem, fikade och bytte till stallkläder. Väl i stallet fixade jag till TC och longerade honom, efter att ha konstaterat att han var ohalt. Väldigt skönt! Hade säkert slagit på sig i hagen förra veckan, när han olyckligt sprang omkring och brallade i hagen, för att Fresh var intagen och inte han.

Har inte hunnit så mycket mer idag. Den där efterlängtade powerwalken har fortfarnade inte dykt upp, men jag får ta tag i det. Är sugen att ut och röra på mig! Gillar däremot inte att det är kallt ute och att hösten kommit på riktigt. Saknar värmen, solen och utlandet...
Kram på er

Djerba 35 grader i skuggan, Medelhavet Zzzzz....

Inga kommentarer: