13 september 2008

halt, sol & mc...

Har ju glömt att skriva att TC är halt. När jag var dit i förrgår skulle jag longera honom, eftersom jag var sjuk och inte orkade rida honom, men upptäcker ganska snart att han haltar. Lena kollar och konstaterar att det är höger fram han haltar på. Antingen är det pga av en sten som satt fast i hoven dagen innan, och att han nu ev. har fått en hovböld, eller så sträckte han sig i hagen för när jag kom till stallet, var Fresh inne och TC själv ute. Han är nämligen en väldans sällskapssjuk herre och kär i Fresh. Nu får han vila några dagar och sen kollar jag honom efter helgen igen.



Tyvärr missade vi dagens tävling i Ludvika pga detta, men det kommer flera tävlingar, och huvudsaken är väl ändå att mattes kille blir frisk, väldigt snart hoppas jag.



Idag kände jag mig lite mindre sjuk och piggare, så när hjärtat frågade om vi skulle ta en hojtur, kunde jag inte avstå. Det har ju varit underbart väder idag med massor av sol, och då är det bara att passa på, man vet ju aldrig när solen kommer igen. Med långkalsonger under skinnbyxorna, vinterhandskar och fleecetröja under mc-jackan, gick det hur bra som helst.


Vi åkte till klubben och mötte upp två till som skulle med och åka, och sen åkte vi vidare till Rättvik där vi åt thaimat ute i solen. Som om det inte var nog med det så fikade vi på Fricks konditori också, och jag klämde i mig en hel mockabakelse. (Mamma, din mockatårta är MYCKET godare). På hemvägen åkte vi massor av småvägar och kikade på den riktiga dalabygden med små röda stugor och mycket välskötta små gårdar. En underbar dag helt enkelt!

Nu har jag varit i stallet och fixat klart till TC, medans hjärtat har gått med hundarna i skogen. I natt blir det vaktjobb för oss båda, men nu soffan ett par timmar. Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad trist med halt häst :/ Men oftast brukar det gå över ganska snart. Synd bara att du missade tävlingen, men det kommer ju flera :) Den grå långa koftan som du har på bild köpte jag för någon vecka sedan fast i svart. Supermysig är den! Jossan kommer nog hem till helgen, och jag är ledig. Kanske vi hinner umgås lite om inte du jobbar? Kramar