30 september 2008

-4...burr!

Sitter här uppkrupen i soffan med datorn och en filt och dricker varm choklad med vispgrädde. Slurp! Påminner mig om när man var liten och fyllde år och fick frukost på sängen och paket.

Idag är det minusgrader och elände. Kunde inte bara sommaren fortsatt hela oktober...? Eller vilken sommar förresten? Förutom våran solresa till varma Djerba, så tror jag att jag räknade till 9 varma dagar. Förstår ni, 9 dagar på en hel sommar!!!

Skulle göra en repris på gårdagen med ridning och jogging med Tippan, men jag vaknade med halsont igen. Typiskt, den här förkylningen verkar vara långdragen utan att riktigt bryta ut. På hjärtat däremot har den brutit ut ordentligt. Stackarn är alldeles deckad.

Igår höll jag på med mitt dressingroom i tre timmar så nu har jag fått ordning på fyra garderober. Jösses vad jag kämpade på med hyllor, korgar, klädhäng och omvikning av hjärtats kläder. Sorterade ur en hel säck med gamla kläder, som förmodligen aldrig mer skulle ha används ändå. Har en garderob kvar att sortera och lite annat småfix, men sen är det äntligen dags att börja piffa, och det är ju det som är kul! Knäpper kort så fort A har tömt kameran på sina bilder.

Nu ska jag gå promenad med Tippan och sen åka till stallet och ge lunchhö till hästarna. Jobb som vanligt mellan 12-18, men imorgon är jag ledig. Tjoho! Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu är det kule-kallt ute!!!!!

Vad du grejjar å grejjar :)
Behöver nog oxå rensa mina små garerober, och jag antar att det kommer bli TOMT när jag är klar!
Som det känns nu kommer jag aldrig komma i mina gamla kläder igen....

KRAMAR!

PS!
Hoppas Fisloppan sköter sig på "jobbet", hon tyckte det var jäääättebra hos er!!! DÄR skulle du jobba mamma, sa hon när hon kom hem *haha*

Anonym sa...

Hej systeryster. Mmm, till slut blev det en uppis :) Den här rackarns hösten knycker ju all ens energi så man knappt orkar blogga ens. Illa! Men en kopp varm choklad brukar kunna pigga upp lite iaf =)

Vad duktig du är och fixar och donar med dressingroomet, ska bli roligt att se bilder på. Sen måste vi ses snart! Kraaam

Anonym sa...

Hej vännen, tillbaka på hemma plan igen efter gårdagens bravader =( Allt hade gått bra med min lilla vän iaf. Pratade med Veronica nu och han var så snäll och duktig, lilla hjärtat! Bedövade mina känslor med en rejäl shopping tur på det stora varuhuset med billiga möbler, så nu är det operation home styling som gäller. Hörs senare, Kram L