25 augusti 2008

speed tid...

Tänkte att jag skulle hinna massor av saker idag när jag äntligen hade en ledig dag, men som vanligt går dagarna i speedtempo, och jag hinner inte en bråkdel av det jag planerat. Som idag var jag tydligen trött efter förra veckans jobb och intensiv helgaktivitet, så jag sov nästan fram till elva. Gick upp och städade av lite på mellanvåningen, stoppade i en tvätt och en diskmaskin. Skulle precis till att käka något då min kära mormor ringde mig och var på mitt jobb. Hon kom över och hade med sig smarriga räkmackor, och äppelkaka så jag bjöd på kaffe. Vi fikade och pratade strunt en stund innan hon åkte vidare. Jag hade en hundbur hon kunde använda till sin söta valp Morris som hon fick med sig.

Lite senare kom jag iväg till stallet, dit Tippan och E följde med mig. Jag red ut och Tippis sprang med. Hon hamnade lite på efterkälken när jag galloperade på, men hann ikapp igen när jag skrittade. Lillskrotan!

Ja sen skulle jag ha hunnit med att åka runt på tex PK möbler, MIO möbler, Östbergs möbler osv för att spana på soffor. Jag skulle också fixa nere i mitt dressingroom och hänga in rentvätt mm. MEN har jag hunnit med ens hälften?! Svar, nej. Typiskt! Känns onödigt när lediga dagar bara rinner iväg som kvicksand. Får lite dåligt samvete tror jag. Kram på er

Inga kommentarer: