26 augusti 2008

regngrått & trött...

Jag gillar inte det här tråkvädret. Bara grått och regn hela tiden, och jag blir så himla trött och orkeslös. Kan säga att TC fick vila idag för jag hade faktiskt ingen lust att rida. Var ut till stallet imorse och gav pållarna hö, sen åkte jag vidare till Mc Donald för en smarrig egg Mc bacon, och fortsatte efter det till Solstationen där jag solade en kvart. När jag kom hem igen gick jag och Tippan på promenad.

Orkade heller inte cykla till jobbet, så jag tog bilen. Jag och Lotta lunchade tillsammans och jag åt en Ceasarsallad. Vi hade hur mycket som helst att göra idag på jobbet. Det är roligt med mycket kunder och högt tempo, men när det är som det är nu, att vi ligger efter med beställningar, städning och uppfräschning i butiken, är det inte alls lika kul.

Nu har jag klagat klart, och kan berätta att min älskling lagade en jättgod middag ikväll. Smördegsinbakad fläskfilé med vitlök och champinjoner och en fräsch sallad till. Til det unnade vi oss ett glas rött gott vin. Lite vardagslyx mitt i veckan!

Nu är jag mätt och nöjd och sitter i soffan med datorn i knäet. Imorgon hoppas jag på nya krafttag och lite mera energi, tack! Dags för surfrunda sen sängen. Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

åååå vad gott, jag vill också äta sånt! Inte nudlar!:P