07 augusti 2008

röja...

Hela dagen idag har gått åt till att röja huset. Har gjorts förr många gånger och lär ska behöva göras många gånger till, i framtiden. Fattar inte hur man kan samla på sig så mycket skit. Det fullkommligt väller ur garderober, skåp och förråd. Snart har vi fyllt ytterligare en hel släpvagn med skräp som ska till tippen.

Passade på att återställa ordningen på pojkarnas rum också, för där hade det nog släppts en bomb tror jag. Deras rum är fortfarande delat på hälften av ett drapperi och hyllor som agerar rumsdelare. Nu hade dom själva möblerat om och ställt båda sängarna på samma sida och flyttat allt i ett enda virrvarr. Nästan alla deras saker låg spridda över golvet och sängaran var obäddade. Ren tvätt låg nerslängd på golvet, blandat med damm och skräp. Fy sjutton vad man blir sur! Nu har jag städat och sorterat, och lyft upp allt från golvet. Möblerade tillbaka alla möbler och bäddat sängarna, så nu får pojkarna dammsuga och dammtorka när dom kommer imorgon. Sen blir det efterhållning med mig som övervakare. Haha! Ska byggas vägg där inne och göras om igen, det var tre år sen vi gjorde en uppfräschning där, men då krävs det att pojkarna håller ordning efter sig, annars blir det inget!

Ikväll ska jag på hoppträning i Bäckan och våran fostertjej M ska med. Det är kul att hon är hästintresserad. Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Vad duktiga ni är! Vi röjde en massa med gamla hinder som tyvärr har förfallit ute i årsunda i helgen och eldade upp dem + annat skrot, blir så fint när allt det stökiga försvinner :)
Visste inte ens att ni hade fått en ny fostertjej - pratar vi för sällan eller?! :)
Så otroligt snyggt ni fick det i rummet iaf, där stormtrivs hon nog!

Nya jobbet går bra, så mycket nytt och så bara, tar ett tag att komma in i det. 10 veckor och jag kommer klara mig hyffsat säger de... Men det känns så bra med "riktigt" jobb iaf!

Massor med kramar!