18 augusti 2008

min måndag...

Jag på väg till jobbet.
Imorse åkte jag till stallet och tog in alla häster för frukostätning i sina boxar. Tyckte dom behövde torka och få sina regntäcken på sig. Tippan ville inte ens med till stallet idag, pga vädret, hon vill ju alltid med annars. Usch, vädret är så regnigt, grått och tråkigt, går ju inte att göra något roligt ute. Red TC i ridhuset, sen släppte jag ut hästarna, varma och torra med sina regntäcken på sig. Känns lite bättre när man vet att dom inte är blöta och kalla.

I bilen på väg hem från Linghed.

Jobbade mellan 12-18, men innan vi började så lunchade jag och Lotta tillsammans på kina. Vi hade mycket att snacka ikapp efter semestrarna. Direkt efter jobbet åkte jag hem och bytte om och bytte bil, för att åka till Lena och Andreas i Linghed. Andreas fyllde år så jag blev bjuden på både mat och fika. Härligt att omges av alla fina dvärgpinschrar och få snacka skit med vänner! Snart får jag dom närmare också, när dom flyttar till sitt hus i Borlänge. Ni är så välkomna! Vid niotiden styrde jag bilen mot Borlänge igen. Väl hemma gick jag och Tippis på kvällsprommis.


Nu sitter jag vid datorn som ni förstår, och gör detta inlägg. Sen har jag ju en lång stunds läsning för att plöja alla intressanta bloggar jag följer. Konstigt sätt att umgås på egentligen, att följa någons vardag genom datorn, men i detta stressade samhälle med allt man ska hinna med, kanske det är den enda lösningen?! Är ju inte alls lika ofta som jag ringer någon eller för den delen messar, man meddelar sig mest genom datorn. Undra hur det ser ut om fem år? Vad tror ni?Kram på er

Inga kommentarer: