31 augusti 2008

Intensiv helg...

Mr Morris luktar på mormors blomma...på bordet...
Den här helgen har minst sagt varit intensiv och hektisk. Det började väl redan i fredags tycker jag, med stallet på morgonen, jobb på DM, och sen direkt efter det jobb som vakt på kvällen på Cozmoz och ungdomsdisco. Upp 06.30 på lördag morgon för att fixa hästarna, hem igen för att duscha och byta om, för att sedan ta bilen till Floda, där mamma och Roger var hos mormor och morfar. Vi umgicks några timmar och åt god lunch och efterrätt. Mormor och mammas mat är bäst! Vid två åkte jag hem igen för att hinna till hoppkursen i Hedemora.

Det bästa man har sätter man på bordet...


Kursen på lörsag var väldigt lärorik. Vi hoppade på stora gräsbanan och gjorde bra övningar som fick hästarna mer på bakbenen och luftiga i sprången med bra sug till handen. Kalaskul var det! När jag väl var tillbaka i stallet igen så gjorde jag iordning TC och gav kvällsmat. Sen bar det av till Floda igen. Vi käkade varma mackor, glodde på TV och myste tillsammans. När ögonen började gå i kors, hämtade jag upp Hjärtat på mc-festen och åkte hem till Borlänge igen.

Lite mys!

Upp imorse vid sju och drog iväg till stallet där jag mötte upp Anna. Vi gjorde hästarna klara och lastade för att åka på kurs igen, dag två. Hoppade några linjer innan vi slutligen hoppade bana. TC kändes kanon att rida och jag hoppade en 120 bana som kändes lätt. Jösses vad kul det var! Ska behålla den här härliga känslan till onsdag, när det är dags för hoppträning på gräs, på Romme, och hoppas det går bra på tävlingen om två helger.

Bjuder bara på mobilbilder som vanligt. Hoppningen fick jag tyvärr inga bilder på eftersom jag åkte själv, ja förutom Anna då, men hon hoppade ju samtidigt som mig. Kan va lite trickie att fota samtidigt... Hade gärna haft det på film, för det är så nyttigt att se och analysera sen.
Lill Tippis i bilen på väg till Floda.

När jag hade skött om TC och släppt ut honom i hagen var det dags för en resa till Floda igen. Moster och kusin kom också dit och vi åt ännu en gång god mat och efterrätt. Mamsen åkte hem till Stockholm och jag kikade förbi kusin på vägen hem, för att kolla hennes senaste klädinköp. Nu är jag dödligt trött och ska gå ner och lägga mig under mitt duntäcke med dvd:n på magen och kolla på några avsnitt av Sex and the city innan jag somnar. Kram på er

Ooo, jag höll ju på att glömma...haha! När jag precis hade satt mig upp på TC på lördagen och börjat skritta, blev han plötsligt rädd för ett traktordäck, som dom skurit på hälften och som stod som en båge på marken (vi har hoppat det förut) och TC gör ett högt luftsprång rakt upp i luften, varpå jag flyger upp i luften jag också, och ser hästen en bit under mig, det känns som slowmotion, och försöker landa på honom, men TC har mer tanken på att fly till höger, så jag ramlar, fortfarande i slowmotion, av till vänster och landar så fint lite halvt på vänster klinka. Det måste ha sett hur kul ut som helst, men jag får väl bjuda på det, och tårta nästa gång...Haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken gullig liten rackarhund! :) Men på bordet, ha ha. Hon är för snäll din mormor :) Kram

Anonym sa...

Jag vill också ha en puppy!