29 juli 2008

hemma igen...

Tidigt imorse, närmare bestämt klockan sex gick planet hem från Djerba. Vi blev hämtade på hotellet redan klockan tre i natt, typiskt charterresor... men istället var vi ju på svensk mark vid tiosnåret. Efter en vecka med tunisisk mat så smakade det helt lovely med Max i Uppsala på vägen hem.

V har haft en riktigt mysig vecka med långa lata dagar i solen. Jag visar lite kort här sen, när jag orkar lägga in några. När vi kom hem till kära huset, packat upp lite, och slängt i den första tvätten, var det dags att hämta hem hundarna. Nova var på mitt jobb, med sin hundvakt. Micro blev hemskjutsad av TC, (inte hästen, hehe!) och lilla Tippan var på ATG med sin hundvakt. Alla hade haft det bra, även om Nova hade varit lite orolig. Gissar att hon saknade sin älskade husse. Micro han stormtrivs med att vara hos TC och Mona, för jag tror det kan hända att han blir lite bortskämd där, haha! Tippan hade funnit sin plats i flocken med dom andra dvärgpinchrarna, och Lena gillar hon ju skarpt. Nu känns det skönt att hela stora flocken är samlad igen.

Jag och E tog bilen till stallet och pratade lite med TC, (nu är det hästen) som stod i solen med sin tjej Fresh. Anna har ridit honom medans jag har varit på vift, och allt hade gått bara bra. Fyllde på vatten till fem av hästarna och gav dom lite hö i hagen. Betet är så gott som slut nu, så det behövs lite tillskott.

Åh, vädret här hemma är ju underbart det med! Skönt att komma hem till, istället för regnet vi lämnade när vi for utomlands. Jag har ju nästan två veckor semester kvar så då hinner jag bättra på brännan jag började få i Medelhavet. Hur som helst borta bra, men hemma bäst! Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!! Låter som ni haft det härligt, men visst är det alltid skönt att komma hem igen. :) Vore skoj om du kom hit en sväng, kanske hinner vi färdigt med stallet tills dess också :) Kraaam

Ida sa...

Låter som ni haft det bra! Och visst har vi kanonväder här nu - äntligen!
Det är lite jobb med att fylla vatten när det är många hästar i stallet.. Men vad gör man inte för dem!
En grillkväll hos pappa låter kanon, jag börjar jobba på fredag (spännande!) och i helgen ska vi jobba för fullt med stallet är det tänkt.. Men nästa vecka kanske? Vet itne hur jag jobbar iofs, men borde få reda på det snart!
Kramar

Stolt Mamma sa...

VAd mysigt ni verkar ha haft det! Ser fram emot bilderna!
Njuuut nu dina två sista veckor i solen.
KRam