02 juli 2008

fyndat igen...

Imorse tvingade jag mig upp, trots att jag var trött. Har vänt lite på dygnet sen P&L veckan har jag märkt. Kom iväg till stallet efter frukostintag, och Tippis föjde med, laddad som vanligt. Red TC på utebanan och tränade avsaktningar och igångsättningar. Behövs lite gymnastik för bakkärran nu när gräsmagen är för stor och han har gått lite mindre ett par veckor. Avslutade med att skritta ut så Tippan fick springa med.

Jobbade mellan 12-18, som vanligt. Det är näst sista dagen före semestern idag, så skönt! Har gjort en massa beställningar på varor som fattades i butiken, och mina ansvarsområden är utdeligerade under min semester. Är ledig fem veckor mellan 28-32. Dom två första veckorna jobbar vi vakt i och för sig, men det är ju självvalt.

Efter jobbet åkte jag och solade, och på vägen hem kikade jag in på Kupolen. Älskar alla reor som är överallt nu. Fyndade idag också, och denna gången på Gina Tricot. En beige figursydd, kort kavaj, tillhörande shorts med hög midja. En underbart söt blommig klänning, med flätade axelband, och en knallrosa partyklänning. Älskar ju rosa! Det hade varit på sin plats med lite bilder, jag vet, men jag är så arg på min kamera. Ska köpa en ny som inte har lösa AA batterier, utan är uppladdningsbar, och har fler megapixlar. Är det någon som har ett bra tips på digitalkamera, till rimligt pris? Den jag har idag är tre år gammal, och redan uråldrig...haha!

Nu på kvällen har hela familjen käkat taco´s och efter det tog jag och hjärtat, vovvarna på promenad runt kovändan. Micro våran rottis fick syn på en luftballong som flög lågt ovanför våra huvuden. Och jag kan tala om att dom fick sig en riktig utskällning av honom. Han for iväg som en projectil mot ballongen och vrålade rakt ut. Passa er annars... haha! Han var kaxig tills dom blåste på med brännarna, då pep han snabbt tillbaka till oss och tog skydd. Haha, vad vi skrattade! Typiskt rottisar! Kram på er

1 kommentar:

ErikaSH sa...

Tjoho! I mon bär det av till storstan! Min kamera är kanon, du kan ju kolla på den i mon, en Samsung L830. Syns i mön, då ska vi glo på hundar o ha skojsigt! Kraaam