02 maj 2008

stallpyssel...

På förmiddagen åkte jag, E och Tippan till stallet. Jag mockade och hade in ny fluffig halm till TC, och E fyllde på lite spån. TC fick sin vilodag idag, eftersom han har gått hela veckan, och ska gå kurs hela helgen. Lunchade alla hästarna i hagarna innan vi åkte hemöver.

Lagade lite lunch innan det var dags att åka och jobba på DM. På jobbet är det stökigt efter storsäljarhelger och kampanj. Hela butiken måste städas och fyllas på, så på måndag efter kampanjen är det bara att jobba på.


Efter jobbet åkte jag förbi Jysk och inhandlade två sommartäcken ( till människa alltså...) en zinkbricka, ljusfat och en duk till köksbordet. När jag kom hem hade hjärtat grillat revbensspjäll som vi mumsade i oss.

Jag, E och Tippan tog en vända till stallet igen och packade träningsväskan och putsade lite grejor. Putsade av TC mannen också, så han är fin till imorgon. Jobbar till 14.00 imorgon och 15.00 ska jag ha lastat och vara färdig att åka, så det blir lite stressigt, men Anna som tränar i samma grupp ska hjälpa mig att göra iordning TC. Älskar att åka på kurs! Kul att vi tränar tillsammans med Anna och Fresh också! Så mycket roligare med sällskap.

Appropå ingenting så red jag och Anna ut på kusarna igår, och det var såå himla underbart att galoppera i skogen. Det finns massor av fina ridvägar i skogen bortanför stallet, nästan bara sand överallt. Ja, nog om mig. Fast det är väl om mig, som min blogg handlar om...haha! Kram på er!

Inga kommentarer: