17 februari 2008

hoppkurs...

Jobbade ju som sagt i fredags natt. Vi hade inte mycket gäster, men självklart ska några göra ur för sig ändå. Jag fick plåstra om en som skar sig i handlederna, som tur va inte så djupt, och Anders fick brottas med en annan samtidigt, som han fick boja och skicka med polisen. Så typiskt när man har så lite gäster, och kvällen för övrigt var superlugn.

Tog en skön sovmorgon på lördag förmiddag och åkte sen till stallet. Fixade både till Danne, som jag har hand om denna helg, och till TC. När jag var klar med stallfix, mockning och höpackning, var det dags att hem och vända för lunch och ombyte. Tog transporten med mig och åkte tillbaka till stallet. Jag och Anna träffades och gjorde iordning våra hästar, för hoppträning i Hedemora. Vi tränar för en kille som heter Fredrik, Karlsson förut, men nu heter han något jag inte minns i efternamn. Första gången som jag var med för honom, men han var riktigt bra. Övningarna var krävande och TC blev ganska trött mot slutet. Jag fick honom mer på bakdelen och mer i balans, vilket resulterade i att han blev stadigare med huvudet, men lätt i handen. Han är ju ganska svår att komma åt annars, men övningarna hjälpte till.

På kvällen var jag alldeles alena här hemma. Såg på mello och Se upp för dårarna, och åt popcorn, innan det var dags att gå och sova.

Söndagens kurs började redan klockan nio på morgonen, så jag och Anna sågs i stallet och lastade och åkte samtidigt till Hedemora. Idag var TC rätt trött i kroppen, men gjorde bra ifrån sig och jobbade rätt i kroppen, och det är ju det man vill. Vi hoppade bana och det kändes inte som det brukar, men jag tror det är possitivt. Jag vill gärna fortsätta träna för Fredrik, men nästa gång han kommer är jag tyvärr i Tallin. Alltid ska det krocka. När jag kom hem igen fixade jag iordning till Danne och TC och tog bort hingstgallret i transporten, så TC mannen får lite mera svängrum. Nu ska jag och Tippan vila lite på soffan och glo på dumburken. Kram

4 kommentarer:

Ida sa...

Roligt med träning :) Undrar om inte den där Fredrik brukar komma till stork...? Tror det iaf :) Hoppas ni haft en fin helg, kramis!

ErikaSH sa...

Vad bra att kursen gick bra! Ses i mön på DM.. Pözz

- sa...

Hej hej! Skojsigt med träning, det är nog Wahlert som han heter i efternamn, och då är det samma som var här för någon månad sen. Det är bra att det känns inte riktigt lika som vanligt. För som dem säger "Om man gör lika som man alltid gjort, kommer man få samma resultat som man alltid fått också" och vem vill ha det? =) Kramis

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja så var det han hette nu. Wahlert, Anna sa det i stallet men hon va inte riktigt säker. Han var bra iaf. Kramen