01 februari 2008

Födelsedag!

Japp, idag är det min dag, hela dagen! För det är väl så när man fyller år, att hela dagen är ens egen och man får bestämma allt själv?! Haha! Kanske var det så när man var liten iaf. Jag har blivit grattulerad sen jag gick upp i morse. Jag gick upp klockan sex, och när jag var på väg till stallet för att ge hästarna så pep det till i mobilen, och där kom det första grattis sms:et från lilla pappsen, sen kom ett från kusin Alvin, och från vännen Lena, och darling passade på att skicka ett också, fast vi snart skulle ses hemma. Efter det ringde lilla mamsen ända ifrån Indien, och sjöng. *ler* söta mamma, hon hade sagt till Roger att det kändes konstigt att inte få vara hemma på min födelsedag, så dom skulle iaf gå ut och köpa en present till mig i Indien. Hihi, ja jag är vuxen, men tydligen alltid mammas barn... (och det värmer i hjärtat.) Tack, ni är så himla gulliga!

Efter jobbet igår var det dags för hoppträning i Bäckan igen. Bara hem och bytte om och käkade med hjärtat innan jag for ut till stallet. Hämtade upp Lena på vägen, som följde med som sällis. Vi kom iväg i tid och vägarna var bara. Själva hoppträningen gick kanonbra, och vi fick mycket beröm. Känns som formsvackan har vänt uppåt igen, för nu har träningarna flutit på riktigt bra. Vi får se om det gör det på årets första tävling också, den 2:a mars. Hur som helst, när vi var klara med träningen igår, och kom ut från ridhuset så möttes vi av snöstorm! Transporten som stått öppen, var full med snö, och allt som var där i, var också helt översnöat, och det yrde runt snö så vi höll på att blåsa bort nästan. Efter jag skottat fram (överdriver lite) transporten och lastat TC, skulle jag backa ut, men nej, vi satt fast. Tur att Lena va med säger jag bara, för det var bara att lasta ur igen och backa ut, sen lasta igen. Hemresan gick bra, men jag körde lugnt. Blir bara förvånad över hur många som verkar strunta i att det är dåligt före, och kör som galningar. Inte konstigt att det händer så mycket olyckor.

Nu ska jag gå och ta en dusch, sen är det lunch och jobb som gäller. Ikväll är vi ett gäng som ska gå ut och äta. Det ska bli så mysigt, och gott hoppas jag! Ni får veta imorgon. Stor kram

2 kommentarer:

Ida sa...

Jobbigt med snöstorm :( Jag vill ha vår! Massa grattis-kramar!

imbra sa...

grattis gumman! Hoppas du haft en toppendag. Kramar från mig och småttingarna