14 januari 2008

spolarvätska x2

Jag ska jämt försöka hinna med så himla mycket när jag är ledig, men det blir inte alltid så mycket gjort. Som idag tex, skulle jag gå upp och åka till stallet vid nio, samma tid som darling skulle tattuera sig, och rida TC samt fixa klart i stallet under tiden. Tror ni jag kom upp då eller?! Nej min kropp tyckte jag skulle sova ett tag till, eller är det huvudet som vill att kroppen ska sova...hm... Hur som helst kom darling hem och vi åkte iväg till olika köksbutiker och kollade olika kökslösningar, bänkskivor, blandare, hoar och golv. Nu ska vi snart köra igång med ombyggnaden av köket, och det ska bli såå roligt!

Åkte till stallet vid tretiden istället, och på väg ut dit så åkte jag och hämtade ut våra biljetter till Göteborg Horse Show, och svängde in på OK för att äntligen fylla på spolarvätska. Jag drar gärna på saker som är lite tråkiga att göra, men när jag åkte därifrån, glad att jag äntligen fyllt på, så märkte jag att jag bara hade fyllt på spolningen till lyktorna...grr! Har separata behållare för rutor och lyktor, så på hemvägen fick jag göra om proceduren igen. Haha!

Tc gick bra idag i dressyren. Red samtidigt som en söt liten ponny som var rödskimmel och påminde mycket om min första ponny, Kora. Den lilla guldklimpen! Fick lov att tala om för tjejen som red att jag också haft en sån sötis. Då berättade hon att den inte alltid var så söt och snäll, utan ganska sur i boxen, men det var aldrig Korahjärtat.

Lena kom till stallet när jag hade ridit klart, så vi snackade en lång stund, och jag hann rycka TC´s man, så han blev så fin. Nu på kvällen har jag ätit och kikat på TV. Kollade på dubbelavsnitt med "Mannen som talar med hundar", han Ceasar är min idol. Kram

1 kommentar:

- sa...

Hej hej! Ja, skydden är riktigt fina tycker jag. Men lite fundersam, då vissa tycker att de fungerar som "teknikskydd" så då är det nog bättre att bara ha dem på tävling och inte till vardags. Men vi får se, priset var som sagt väldigt bra :)

Jo, det verkar ju nästan som körkortet är på gång nu, tack vare Henrik och hans snälla svåger! =) Nu ska jag kila till jobbet, ha det super! Kram