17 januari 2008

hoppträning...

Började min dag med stallfix på morgonen. Tog en dusch och åkte ner på stan för att köpa en present till min darling som fyller år imorgon. Ni får veta imorgon var det är, så jag inte har en tjuvläsare här...haha! Donken fick laga min lunch som jag hann trycka i mig på jobbet strax innan jag började. Fortsatte göra om lite på jobbet, på akvariedelen. Man måste fräscha till lite då och då. Sen kommer man ju på bättre lösningar med tiden, och då får man göra om igen.

Tog bilen hem direkt efter jobbet och hoppade i stallkläderna samtidigt som jag åt lite gröt och korvmacka, innan det var dags att skynda till stallet, för att hinna till min hoppträning. Lena mötte upp i stallet, och följde med mig till Bäckan. Träningen gick bara bra, trots att TC verkade trött när vi började, men han var nog bara lite lat...hehe, men det tog jag snabbt ur honom... Vi red först över fyra travbommar, sen på lång anridning i trav till ett koppelräck, med travbom framför. Efter det lång anridning igen, men nu på en oxer med grind. Vi avslutade på en studsserie med fyra hinder, som höjdes för att få hästarna att hoppa upp sig, och vänta lite. Tc var iaf väldigt duktig. När vi kom tillbaka pysslade vi om våra poppisar och nattade alla hästarna i stallet. Nu e det sovadax! Kram

Inga kommentarer: