29 januari 2008

gick som det skulle...

...gjorde det idag, till skillnad från igår. Vaknade, det gjorde jag i tid, sen efter stallsysslor red jag i ridhuset med sällskap av tre andra ekipage. Jag var så stolt över TC idag, för det var highlife på dom andra tre hästarna, som skuttade, rusade, blåste upp sig och var allmänt spända, tittiga och nervösa, och gjorde rusningar, och kastade sig framåt, men TC han skötte sig exemplariskt. Haha, det skulle varit för några år sen det... då hade han skitit på sig istället. När jag var klar i stallet åkte jag hem och duschade, innan det var dags att börja jobba.

Lotta fixade god fruktsallad med turkisk yoghurt, som vi alla på jobbet mumsade i oss på eftermiddagen. Vi hann fixa och städa, och ta hand om varor som kommit, mellan kunderna. Efter jobbet passade jag på att handla lite som fattades hemma, och när jag kom hem hade älsklingen gjort god chili con carne gryta, och vi åt alla fem. Tog en sväng till solstationen för att fräscha upp min vinterbleka hud lite. Nu har jag och Tippan precis kommit från en skön kvällsprommenad, på en timme ca. Tror bestämt att jag ska poppa lite popcorn och glo en stund på...ja just det, Sex and the city, hur kunde ni gissa det?! Hihi! Kram

Inga kommentarer: