17 december 2007

nästan klar...


Vi blev nästan helt klara med årets alla julklappar, på dagens shopping. Det är ju några att köpa till även om vissa av oss vuxna har bestämt att inte köpa julklappar till varandra. Vi får hoppas att alla håller det löftet också... Jag tycker det vore trevligt om man bara kunde träffas och umgås och äta tillsammans, och strunta i julklappar helt. Jag älskar att ge bort presenter, men då ska det vara för att man hittat nåt passande till just den personen som man bara måste få ge bort för att det passar så bra, men när man är tvungen att hitta nåt, så är det svårare. Ja ja, jag tror det blev ganska bra med vad vi hittade iaf.
Har varit i stallet nu på kvällen och ridit TC. Lena var där samtidigt och det var kul att snacka lite strunt en stund. Vi har inte setts på flera dagar nu. Hon berättade att hon vunnit med en av sina fina dvärgpinschrar på "Stora Stockholm" som gick av stapeln nu i helgen. Nordisk vinnare, det är stort, GRATTIS stumpan!!! Sååå himla roligt! Jag lovade att ta hand om Bally hela nästa vecka så hon får åka hem till Östersund på lite julsemester.
Jag och lill Tippan gick på en liten promenad när jag kom hem igen, men hon tycker det räcker med en vända runt dom närmsta grannarna nu när det är kallt ute. Trots att hon har ett tjockt vintertäcke med magplatta, så är det skönare att mysa i soffan istället. Sådan matte sådan hund... Haha! Kram

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Hihi, här hr du en till fryslort!Nellie kommer knappt runt området, sen sätter köldkrampen in..stackars små frusna vovvar!
Hoppas att ni får en mysig jul!
Kramelikram

- sa...

Gud vad skönt att vara färdig med julklapparna, jag har köpt EN idag, resten kvar. Visst är det roligt när man hittar något som man tror blir riktigt bra, men för min del skulle man lika gärna kunna skippa den biten. Skillnad när man har små barn med, som fortfarande tror på tomten.

Funderade ni på att komma på juldagen? Pappa jobbar till 14 då tror jag, men innan dess hade ni kanske ändå inte tänkt dyka upp. Vi får se om jag och H kan komma då, är bortbjudna åt alla möjliga håll nämligen. :) Kramen