18 december 2007

ingen hovis...

Idag skulle hovslagaren ha kommit och skott om TC, men fick ett sms från honom att han skadat sig och inte kunde komma. Hoppas det gått bra för honom och att han kan komma snart. Annars måste jag anlita en ny hovis, och det vill jag helst inte, för den jag har är bra och har skott TC i flera år. Ja vi får se hur det går.

Hade morgonfodring och utsläpp i stallet i morse, så klockan ringde vid 06.00. Gäsp! Bara att skutta upp och åka iväg. Skönt att jag hade ställt in timern på kupévärmaren så jag kunde åka iväg i en varm bil, i detta kalla vinterland. När jag kom tillbaka från stallet slumrade jag en stund på soffan med Tippis, innan det var dags att åka till stan. Lunchade med Lotta och Vincent på thai innan jobbet.

Vi har öppet en timme längre hela den här veckan, och har delat upp vilka som ska stanna kvar. Jag och chefen stannade ikväll, men det var inte många som fattat att vi hade extra öppet just ikväll. Förövrigt har vi mycket kunder, men ingen julrusch än. Tror det smäller till på torsdag, när dom flesta har fått lön.

Jaha, gud vilket himla tråkigt inlägg, så jag slutar väl här. Kram

1 kommentar:

Ida sa...

Jobbigt med hovslagaren :/ Speciellt så här vid jul när alla är upptagna. Juldagen ska nog funka fint för oss, jag jobbar också, men minns inte riktigt hur nu, slutar ngn gång på em iaf :) Kramis!