26 december 2007

Ledigheten över...


TC hjärtat
Idag har jag varit i stallet i flera timmar och pysslat. Så skönt att vara där utan att behöva passa nån tid efteråt. Mockade och fixade maten till både TC och Bally. Hade in både nytt spån och massor med halm ovanpå, och gjorde fräscht och mysigt åt dem. När jag ändå var i städartagen, så dammtorkade jag tävlingsskåpet, fodertunnor, täckeslådan mm. Sopade undan all hö och halm under hönedkastet samt städade lite i stallskåpet. Red TC i ridhuset samtidigt som två andra. Tog in Bally och lät TC stå inne när jag var klar, för det var ändå dags för insläpp snart. Måste klippa TC igen för pälsen har växt väldigt fort. Hade gärna varit ledig några dagar till och kunnat pyssla klart i stallet och putsat alla grejor mm. Jobbar tre dagar nu och blir ledig tre efter det.
Igår på juldagen var vi till pappa i Storvik och firade jul igen. Hann träffa mina tre söta systrar ett par timmar, och vi åt julbord tillsammans. Sen var det dags för julklappsutdelning, innan vi fick lov att återvända till Dalarna igen. Jobbade på Husgunget på natten, och kom tyvärr inte i säng förrän närmare fem på morgonen, men vi fick iaf sovmorgon i morse.
På julafton var det först hästar och hundar, som pysslades om på förmiddagen, och till tolv gick vi hem till svärföräldrarna för jullunch och julklappsutdelning. Var hemma igen före Kalle och då kom mamma och Roger för att fira jul med oss. Åt julbord efter Kalle och delade sedan ut mera julklappar. Vi hade nöjda barn här sen, för vi såg nästan inte röken av dem, när dom höll sig på sina rum med dom nya julklapparna. Mamma och Roger fortsatte hem till Stockholm med tåg på juldagen, efter att ha lämnat sin bil här, för magasinering i tre månader, när dom är i Indien. Är inte alls avundsjuk....*ler*
Nu ska jag lägga mig på soffan och bara slöa i flera timmar *haha* inte så dumt! Ha det. Kram

2 kommentarer:

Ida sa...

Tack för senast! Och för klapparna :) Eddie och Lizzy blev mycket glada! Kartongen var bäst tyckte eddie, den kan man sitta i! :D
Kramar

Nutti sa...

Svar Ida:
Haha! Typiskt katter, dom uppskattar oftast inslagningspappret mer än själva presenten. Kul att få umgås lite, men vi får se till att det blir snart igen. Kramis