28 december 2007

Jobbat i två dagar...

Ja, nu har jag jobbat i två dagar, och är såå himla trött. Tror jag snabbt vande mig att vara ledig dom där fem dagarna över jul, för när jag kommer hem från jobbet, så somnar jag på soffan. Det är stökigt på jobbet, och julkampanjen ska städas undan, alla avdelningar städas och fyllas på igen efter julförsäljningen. Samtidigt har vi mycket kunder att ta hand om, så man är rätt slut när klockan närmar sig stängning.

Hade morgonfodring och utsläpp i stallet imorse till alla tio hästar, vilket innebär att man måste upp i ottan, och jag är inte gjord för det...haha! Usch för tidiga mornar! Men när jag väl kommit till stallet går det bra iaf. Städade undan hö idag igen och gjorde fint i stallet, och efter mockning, matfix, halmning och bärande av vatten till hagarna så åkte jag hem och slumrade på soffan en stund med Tippan. Hon är så mysig och varm och go! På jobbet hade vi lite födelsedagsfika för Erika som fyllde år. Grattis stumpan!

Det är så milt ute med flera plusgrader, så igår kunde jag tom rida ute på sandbanan utan att det var hårt. Inte så vanligt när det är december, och idag har det regnat större delen av dagen. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om vädret, men jag gillar ju inte när det blir för kallt, så för den delen är jag nöjd, men hästanas hagar blir så himla leriga när det är sånt här väder. TC får lätt lite strålröta i höger bak, och då är det bättre med snö, och nån minusgrad.

Jobbar imorgon också, både på dagen på DM och natten, som vakt på Bolanche. Ikväll ska vi kanske till S2 och kika på Rootvälta, som spelar där. Darling var ju manager för dom förrut, men nu var det ett tag sen vi såg dem. Det beror på hur mycket ork det finns över. Kram

Inga kommentarer: