08 november 2007

Stockholm i mitt hjärta...


Några vackra vyer från huvudstaden Stockholm, och närmare bestämt södermalm där mamma bor. Mycket trivsam del av staden med både skön natur och alltid närhet till vatten.

Det tar inte alls lång stund att promenera ner till innercity, men annars finns det mesta man söker, redan på södermalm. På sommaren kan man ta vovven och promenera längs vattnet hur länge som helst. Det finns flera cafeér att stanna till på för en glass eller fika.

Jag bodde i Stockholm med mamma när jag var riktigt liten, innan jag flyttade tillbaka till pappa i Storvik. Det har alltid varit på södermalm som mamsen bott, och jag förstår henne för det är så mysigt där. Men visst är staden trevligare på sommaren, men säg vad som inte är trevligare i sommarvärmen.

Flyttade tillbaka till Stockholm i vuxen ålder föra att stanna ett par år och jobba som ordningsvakt i tunnelbanan. Ett jobb jag trivdes mycket bra med, men efter ett tag längtade lantlollan hem till hästlivet igen. Flyttade då till Dalarna igen, som jag även gjorde direkt efter nian. Fortsatte med hästarna och trivs bra här i Dalarna. Man har ju till och med lagt sig till med brett dalmål, haha!

Imorgon bär det iaf av till stan för en skön helg hos mamma. Man blir alltid lite ompysslad av mamsen, det är hon duktig på. God mat lagar hon också, så det där med att komma i form och tänka på vikten, gör jag inte förrän efter helgen. Ska försöka komma ihåg att knäppa lite kort, så ni får se våran helg. Kram

1 kommentar:

- sa...

Hej Hallå! Jag vet, jag har varit jätte dålig på att uppdatera på sistonde, glömmer bort och hinner inte med ibland. Men det ska det bli ändring på :) ha det mysigt hos mammsen! Kram