13 juli 2007

sle calypso...och grattis Lena

Igår byggde jag och hjärtat nästan klart räcket på takterassen. Ni får se sen. Jag var till stallet och hann longera Tc, innan det var dags för ännu en kväll på Cozmoz, och vaktjobb. Denna afton kom Sle Calypso för sin årliga visit, på Cozmozscenen. Ungarna älskar detta framträdande. Det går ut på att röja mest till discomusik, samtidigt som dom i Calypsogänget röjer på scenen, och sprider confetti, kladdgirlanger, neonfärgspray och toapapper över publiken. Det delas också ut hawaiihalsband och visselpipor osv. Ja ni förstår själva, att både lokalen och ungdomarna ser hemska ut efteråt. Men det var häftigt, för det var riktigt mycket folk och alla var med på både allsång och tingeltangeltåg genom hela lokalen. Behöver jag säga att alla var genomblöta i svett efteråt, men vad gör väl det när man har så skoj.
Dålig mobilbild, men här är några underhållare som spökat ut sig och sjunger YMCA. Ett uppskattat nummer som är återkommande, år efter år.
Idag har jag hunnit att rida ut på TC, och Tippan sprang med oss. Hem och duschade och stämde träff med Mia på Kupolen. Vi shoppade lite grejor och åt på Matpalatset. Hittade presenter till min vän Lena som fyller år idag. Grattis Lena!!! Vid halv sextiden åkte jag för att gratta henne. Blev bjuden på god kasslersallad och hann umgås lite innan det var dags att hoppa i vaktkläderna igen. Ikväll har det varit två discodansgolv, uppträdanden både på stora scenen inne, och på lilla scenen ute. Det var inte riktigt lika mycket folk idag, men imorgon är det nog fullt hus igen, sista dagen för dom på Dalicarlia. Sovadags minsann, godnatt! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vad de hittar på en massa grejer på Cozmoz. Men det är ju toppen då har ju kidsen något att göra :) Jo, 3-års är på G, 8 v kvar imorgon. Ska bara mäta henne först, få se om det blir att sikta mot Scandinavian Open om två år :)istället för ponnyernas kvalité.

Har du några tävlingar inplanerade?
Härligt med Gotland-semester iaf :)

Anonym sa...

Fullt upp för er på semestern märker jag! :) SKönt dock at thinna fixa lite grejer som lastbilen och räcket :)
Imorgon jobbar jag sista passet innan semestern, den är bra efterlängtad nu! :)
Kramis