06 juni 2007

Storkok...

Sveriges nationaldag minsann! Inte för att vi firar det nåt speciellt, men ändå. Hann vara i solen lite på morgonen innan det var dags att åka och laga mat. I helgen ska vi på ett stort 10-års jubileum i två dagar, och till det ska det lagas mat till ca 200 personer. Så vi var ett stort gäng som samlades och lagade mat i massor på åtta spisar och ugnar. Det var faktiskt ganska kul när alla hjälpte till och vi fikade utanför i gräset med kaffe och hembakade bullar.

Åt lunch på Max och träffade på Millan och Poa där. Tänkte försöka hinna förbi henne och kika på deras valpkull, men hann inte idag heller. Tänk att tiden aldrig räcker till. Vi ska iaf på utbildningsresa tillsammans Milla och jag nästa vecka. Åkte och köpte två par skor till Y som ska till Göteborg i helgen med sin mamma. Sen skjutsade vi henne till Falun, och jag och A passade på att besöka Plantagen. Köpte två blommor till köket, sådana som lever för evigt, ni vet. Haha! Väl hemma kastade jag omkull mig på takterassen för solning. Nu på kvällen har jag ridit ut med Anna i stallet. Hästarna var riktigt busiga när vi galopperade längs travbanan. Vi duschade av dom innan vi släppte dem på grönbetet igen. Nu ska jag bara handla så vi kan äta något till kvällsmat. Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lät mysigt med fika ute i gräset! Är det för mc-träffen ni lagar?
Nu ahr jag också fått ut lite bilder!
Kramis

Nutti sa...

Svar Ida:
Alldeles riktigt! Ja man fikar ute för sällan *ler*
Kramis från Sofia

Anonym sa...

Åhh vad mysigt det låter med takterass då! :-)

Jag skulle vilja ha en baden baden igen, den jag hade förut åt valparna upp fodret på. Hmmm... mindre lyckat!

De är så himla sköna att ligga och sola i, nästan så man kan somna! Zzzz...

Hoppas allt är bra annars, länge sne jag hörde av dig...

Och du, hoppas att ni får en skojig resa nästa vecka! Själv ska jag jobba massor, heh...

Kramiz!

Nutti sa...

Svar Saija:
Ja det ska bli mysigt där uppe på takterassen, men det är en del jobb först. Vi har kört iväg gamla möbler och grejor och tömt den helt. Nu ska vi byta räcke runt den sen köpa nya utemöbler. Vill gärna ha två solsängar på den öppna delen...
Ja det var ett tag sen vi hördes, det får vi ändra på!
Kram på dig från Sofia