04 juni 2007

Srömsholmstävlingarna

På lördag morgon gick jag upp vid halv sju och åkte direkt till stallet, för att göra iordning till Tc. Packade det sista i bilen och begav mig mot Strömsholm. Väl framme efter 1,5timmes körning, parkerade jag uppe vid stallen, och tog mig med shuttleservicen ner till tävlingsområdet. Där mötte jag upp mina systrar.

Vi kollade på hästhoppningar.

Det var inte ett moln på himlen och massor med folk.

Här är min söta syster Hanna.

Här är min söta syster Ida.

Det fanns mycket försäljningsstånd, med alla tänkbara hästgrejor.

Passade på att kolla in transporterna som fanns till försäljning, och jämförde för framtida köp.

Mera försäljningstält.

Spanade in framhoppningen.

Lite lunch innan det var dags för terrängen.

Mera banhoppning först.


Maria, min styvmor, som vi också bodde hos.

Ett av hindrena på terrängen. Marias sambo "Nalle" har byggt hela terrängbanan.

Detta mästerverk kallas larven.

Ett hinder till som byggts nästan som en bänk.


Det här hindret ska se ut som att man sågar virke, med klingan kvar till höger. (bara gummi) efter det kom det publikpopulära vattenhindret.


Virkestravar att hoppa över.

Ida, Hanna och Maria på terrängbanan.

På kvällen tittade vi till deras hästar på betet.

Vilken underbar natur. På kvällen grillade vi hos Nalle och Maria. Supermysigt!

Här har det blivit söndag. Vacker tävlingmiljö.


Dressyren är också kul att se.

Detta ekipage red här fram för Lussan.

Hoppfinal.

Hindren är 150 cm höga.

Till sist var det dags att säga hejdå. Nalle har gömt sig mellan Ida och Maria. Tack för en trevlig helg allihopa. Tack Maria och Nalle för mat och logi och biletter! Kram på er

3 kommentarer:

- sa...

Tjingeling! Såg du oss igår på tvn?? Efter peter erikssons ritt så filmade de på oss tre, mycket snabbt visserligen, men ändå :) Många fina bilder du lagt upp!!! Kramis

Anonym sa...

Åh så skoj att se alla kort! Lägger ut mina imorgon med :) Kramis!

Anonym sa...

Ååååå vad skoj!!!!!
Massor av finfina bilder oxå!

Har bokat buss åt oss alla fem tills på tisdag, bara så ni vet det. Återkommer med tider.

KRAMAR!!!