25 juni 2007

Helgen i korthet...

Vi hade supertrevligt på midsommarafton! Skönt att vara ledig en midsommar för en gångs skull. Jag och A har jobbat midsommarafton i alla år, men i år bestämmde vi oss för att bara umgås och ha trevligt istället. Vi åt från klockan fyra på eftermiddagen till tolv på natten. Först ett ganska traditionellt midsommarbord med sill och hela kitet, sen jättegod marängtårta, som Mia gjort och lite senare kex och ost, godis, chips, dicka osv. Man var helt slut när man åkte hem för att sova. Men trevligt hade vi allihopa. Dagen efter på lördagen, longerade jag Tc på eftermiddagen och framåt kvällen var det dags att åka till Lindesnäs för vaktjobb. Y följde också med och jobbade i hamburgarförsäljningen. Det var ganska bra med gäster, trots det tråkiga regniga vädret. Tyvärr kommer man ju inte i säng förrän klockan fyra på morgonen. Sov nästan till tolv på söndagen.

Jag och A tog en riktigt lång promenad med hundarna i skogen på söndag eftermiddag. Det var så underbart skönt att bara strosa runt i skogen och njuta av naturen. Skönt att se hundarna stormtrivas med att springa lösa och busa med varandra. Efter den långa promenaden var vi hungriga och åkte hem och åt kycklingsallad och baugette.


Medan A tog sig en liten eftermiddagslur, tog jag mig en liten eftermiddagstur, på Tc. Fick först borsta honom i en evighet, för han hade rullat sig i geggan och gnuggat fast den på hela kroppen. Efter ridpasset var han svettig och fick en skön och välbehövlig dusch innan han fick gå ut i hagen till Fresh igen. När jag kom hem tog jag också en dusch och efter det åkte jag och A till City Gross i Falun och handlade lite. Blev lite sugen att köpa en sån där EU-moppe som dom fått in där. Den ser ut som en sån gammeldags vespa, finns i rosa och vitt eller gräddvit och beige. Fatta vad coolt, den kan jag och Tippan fara till jobbet på, iklädd hjälm och Tippis får ha en sån där läderhuva och googles! Haha! På vägen hem åkte vi runt med bilen och spanade på hus runt sjön Runn. Vi vill ju gärna bo på sjö eller älvtomt, så man kan ju inte låta bli att spana runt lite. Vi hittade många fina ställen, men det finns en nackdel, det bor ju redan folk där! Ha det så bra. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar ha varit en trevlig helg för er! :) Och så skönt med semester! Jag har några veckor kvar tills dess.. tyvärr :( Kramis!

Nutti sa...

Svar Ida:
Ja vi hade det mysigt och trevligt. Om du har några veckor kvar så har du nåt att se fram emot. Den som spar...
Kramis