20 maj 2007

Tävlingsdag...

Jag och E klev upp i ottan, närmare bestämt klockan sex. Åkte till sallet och mötte Anne som hade morgonutfodringen. Tc fick äta medan vi borstade och klädde honom. Lastade och åkte till Leksands ridklubb för hopptävling. Länge sen vi tävlade nu så jag skulle vara helt nöjd bara vi tog oss runt två klasser. Började med en clear round och vi gick felfritt! Gud vad roligt.
Tc med sin rosett.
Lite pause mellan klasserna och Tc fick vila i transporten och äta hö, medans jag lärde mig nästa bana. Omhoppningen gick att rida fort, men kom jag ända dit betämde jag mig för att rida på säkerhet. Tävlingmänniskan i mig poppar ju upp direkt förståss... haha! Han kändes en smula seg i första klassen så jag tänkte att jag gasar på lite i den här klassen. Grunden gick bra och jag fortsatte på omhoppningen, och red som besatt, inte riktigt kanske, och gick i mål dubbelnolla! Jippie! Supernöjd gav jag mig ut på en liten skrittrunda. När jag skulle lasta kom Linda och frågade varför jag inte var vid banan. Varför då sa jag. Du leder ju, sa Linda. Va, oj, jag? Trodde aldrig min tid skulle räcka. Upp igen i sadeln, och iväg till banan. Då hör jag att den näst sista ryttaren av dom 29 st som var med i den klassen slår min tid precis, men vi placerar oss på andra plats! Jösses vad kul.
Tc med sin andra rosett.
Prisutdelning, Tc i mitten.
Stolt ryttare, Tc tycker nog jag e lite fånig, men det här med tävling är ju så roligt!
Fick en receptbok mm.
Sen var det bra gott med lite grönbete. Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

*G*R*A*T*T*I*S*
Jätteskoj med så finfina resultat!
KRAMAR!

Nutti sa...

Svar Milla:
Tusen tack vännen!
Kramis Sofia

Anonym sa...

*applåderar* Ni var såå duktiga så! :) Du försvann din lilla luring igår när jag pratade i telefon :P Jag pratade med mammsen iaf om strömsholm, får du ledigt så kan vi säkert trycka ihop oss på något vis. Ida och jag tänkte ju fredag-söndag, men vi får höras mer om det. Kraaamis!

Nutti sa...

Svar Hanna:
Jag fösvann för jag fick nåt att göra, minns inte vad, kan det ha varit matdags kanske...
Om jag får ledigt kommer jag lördag fm och stannar till söndag. Kan ta med en madrass.

Kram på dig

Anonym sa...

Grattis! Så roligt att det gick så bra på säsongsdebuten! :D *applåder*
Hoppas allt är bra för övrigt med hela familjen!
Btw, säljer ni kattsand med nå kristaller på erat DM? Har fått tips oma tt den ska vara bra, så tänkte höra med experten vad hon säger? ;)

Kram

Anonym sa...

Svar Ida:
Tackar så mycket! Ja DjurMagazinets kristallströ. Det kan du köpa i Valbo tex. En frp per katt och månad, så du behöver väl två på en månad. Kostar 69 kr st. Man låter kisset vara kvar och tar bara bort bajset. Kisset kapslas in i kristallerna. Kram

Anonym sa...

Låter ju bra! Tänkt åka och köpa det, men bäst att höra med dig först. Värt att prova iaf :) Nu vill jag se lite uppdatering i din blogg! Puss o kram!