26 maj 2007

Hmm, få se nu...

Nu ska vi se hur mitt minne är. Om jag minns ungefär vilken dag jag gjorde vad, veckan som gått. Jag gör bara en snabb återblick tror jag, det har inte hänt så mycket som är värt att nämna. I måndags började jag med morgonfodring i stallet. Efter jag fixat klart med alla hästar och släppt dom i sina hagar åkte jag hem och gick långis med Tippan. Sen var det dags för lunch med Lotta på stan och jobb därefter. Idag var det dags för massage på jobbet. En gång i månaden får vi det. På kvällen efter middagen tog vi bilen till skogen och gick prommis med doggsen.

Tisdagen sov jag lite längre och sen åkte jag till stallet och red ut med Anna. Tippis var duktig och sprang bredvid hela rundan. Det är kul för Tc och Annas häst Fresh trivs väldigt bra ihop, och dom båda är vana med hundar runt benen, så det går bra att ha Tippan med, och även Annas hund Malte. Sen var det som vanligt lunch och jobb. Promenad efter jobbet, hann precis före regnet. På kvällen myste vi i soffan innan det var sovadax.

Hästarna har fått gått och vant in sig på grönbete under en tid, och nu så går dom några timmar på morgonen. Hämtade in Tc från betet och ledde över Fresh i rasthagen, när jag kom till stallet onsdag morgon. Red Tc på utebanan, och han känns överlag jämn i formen och lättriden. Det är kalas att det alltid får stå hinder framme på banan, för jag behöver småskutta ofta med Tc. Lätt att man inte gör det annars om man ska bygga varje gång. Ja sen kan ni kanske gissa att det var lunchtajm med Lotta potta och arbete som hägrade. Efter vi ätit på kvällen så åkte vi förbi hos Vilford, han har en verkstad och meckar med det mesta. Träffade på en eventuell framtida tränare där, som A pratat med tidigare och som jag själv bara pratat med på telefon. Vi ska stämma träff nån dag och hon skulle kika på min ridning och sen får vi se om det "klickar" mellan oss. Vore kul med någon som kan hjälpa mig ofta från backen, med ridningen.

På torsdagen fick jag lite sovmorgon och åkte därefter ut i stallet för att mocka och leda över hästarna från betet. Åkte hem och duschade och åkte ner på stan och tro det eller ej, lunchade med Lotta på Tzatziki, innan jobbet. Direkt efter jobbet åkte jag på hoppträning i Bäckan för Theres. Det var riktigt givande. Fick kämpa på ordentligt för att komma rätt till hindren och hålla ihop Tc mellan hindren. Vi tränade lite snäva svängar och titthinder. Nyttigt för oss!

Fredag morgon nöjde jag mig med att longera Tc. Kan vara bra mellan hoppträningarna att få stretcha ryggen lite extra. Skjutsade Y till bussen innan jag åkte till jobbet. Hon skulle gör ett nationellt prov i skolan. Vi hade mycket folk på jobbet. Både löning, fredag och pingst. Tycker det är roligast att jobba när det är full fart. Efter jobbet var jag bara hem och vände. Jag och A passade på att premiäräta på nyöppnade Bakfickan. A åt ribs och jag Combo plate. Massor av gott, kycklingvingar, nachochips, tre dipper, chilichees, mozzarellasticks. Gott var det! Sen var det dags för vaktjobb på Cozmoz mellan 20.30 och 01.00. Det var laserdisco och väldigt lugnt.

Idag lördag har vi varit på långis med hundarna. Härligt soligt väder, men lite blåsigt. På vägen hem åkte vi in på Handelshuset och jag hittade ett par shorts och en piké t-shirt. Sprang in på Aubiose och köpte flugmedel till Tc också. Grillade hamburgare till lunch, och åt ute i solen. Tog bilen till stallet och red igenom Tc för morgondagen, då det är tävling igen. Putsade sadel och träns och gjorde klart för morgondagen. Nu väntar jag på min eminenta hästskötare E som ska komma hit från sin mamma. Vi ska hyra film ikväll och äta nåt gott. Hörs imorgon. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med hoppträning! :) En combo plate blev jag sugen på nu, lät smarrigt! :) Kommer du till strömsan?
Kram!
ps. Så fina träd ni har på gården! :D

Nutti sa...

Svar Ida:
Ja bara mammsen tycker jag får plats. Ska prata med henne. Jag har iaf fått ledigt. Hoppas vi får ses där, skulle vara såå skoj!

Kramelikram