07 april 2007

Påsktider...

Skärtorsdagen:
Jobbade på DM till klockan fyra, då vi stängde tidigare. När jag skulle cykla hem hade jag inte bara liite pyspunka, utan däcket var helt platt så darlingen fick hämta mig och cyleln. Och det va ju lite tur, för det var nästan storm ute. *ler* När jag kom hem, kom den förb***ade huvudvärken, och det var bara att ta tablett och lägga sig. A väckte mig vid sju och hade gjort mat, min klippa, så jag gick upp och åt. Skallebanket hade inte gett upp än, men det var dags att göra sig klar för vaktjobb. Åkte till Mockfjärd till nio, för att jobba på Heanöjet. Det var en lugn tillställning med glada människor och trevlig personal. Sen var det dags för hemfärd och sköna sängen.

Lååångfredagen:
Sov ganska länge, nästan fram till tio. Såå skönt att inte behöva stressa upp alla morgnar. Sen tog vi med oss pojkarna och doggsen och tog bilen till skogs, för en lååångpromenad. På vägen hem åkte vi in på Coop och handlade mat. Pojkarna fick själva bestämma om dom skule ha påskägg eller pengar. Dom valde pengar. *ler* Dom börjar bli stora nu. Efter promenad och inhandling var vi trötta och åkte hem och slappade på soffor och framför datorn. Vid fem ca åkte jag till stallet och fixade och tog in hästarna från hagen. Hem igen för att duscha och börja göra mig klar för för kvällens utgång. Käkade tacos med A och pojkarna innan jag blev hämtad av Linda och Therese. Gick ut på Harrys i Falun, där The Poodles spelade. Ganska bra med folk och en del jag kände igen faktiskt. Hade rätt skoj iaf. På hemvägen stannade vi på Max och åt lite nyttig mat mitt i natta...

Påskafton:
Idag har jag inte gjort mycket alls. Varit ut till stallet och gett hästarna lunchhö. Lilla Tippis har varit med mig, som vanligt, och sprungit runt och busat. Åkte förbi Lotta för att hälsa på en sväng, men hon va inte hemma. Ikväll ska vi jobba vakt på Heanöjet igen. Tror faktiskt jag ska sova lite innan, är en tröttis utan inspiration att skriva något intressant här i bloggen. Snark! Återkommer med något nytt sen. Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej syster! Hoppas det går bra med vaktjobbet ikväll med. Ville bara önska dig en glad påsk! Kramar