19 april 2007

hoppträning...

TC och jag!
Gick upp sju i morse och åkte till stallet. Huvudvärken som började igår var fortfarande kvar och gnagde i min hjärna. Hatar huvudvärk! Gav hästarna kraftfoder och klädde på dem för regnväder. Släppte ut dom i hagen där dom fick mumsa hö. Fixade boxen och gjorde iordning maten. Sen åkte jag och Tippis hem och slocknade på soffan. Vaknade av alarmet och det var dags för lunch och jobb. Fortfarande huvudvärk, som höll i sig hela arbetsdagen. Slutade klockan 18.00, och åkte hem och bytte om till ridkläder. Tog lastbilen till stallet och skötte om TC, lastade honom och åkte till ridhuset i Bäckan. Kom lite tidigt, så jag hann se hoppgruppen innan min. Sen var det dags för hoppträning för oss och vi var fem stycken. Tre av tjejerna kände jag igen sen förut. Träningen, som var för Teres Joons, som har anläggningen, gick faktiskt bara bra. Det var ju ett tag sen vi var igång nu, men det var skitkul att vara med igen. Det nybyggda ridhuset var både stort och luftigt med bra underlag. Nu ska jag försöka åka varje torsdag så jag kan tävla snart. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en jobbig dag med huvudvärk :/ Men roligt att hoppträningen gick bra! Då blir man alltid på bra humör :) Kramis

Anonym sa...

Åh vad skoj att ni äntlgien är i gång nu!! :) Jo, de där bilderna är inte så mysiga, fast armen såg ju bättre ut där, när "häftklammrarna" var kvar, jag trodde ju knappt det skulle bli något ärr. Tji fick jag!! Kom nyss från jobbet och ska titta på hästhopppning, 16.50 tror jag det börjar!! Missa inte det. Kramisar!