30 april 2007

Hemmafix...

Igår handlade vi grejor till Y:s rum, så det skulle bli lite hemtrevligt och mysigt nu när hon flyttat hit. Passade på att städa upp och göra iordning det tills hon skulle komma hem från sin kompis. Lite mer småfix innan det är klart, men det blev riktigt mysigt faktiskt. Hon blev jätteglad när hon kom hem och fick sin överraskning. Tur för henne det, haha!

Sen tog vi pojkarna och släpvagnen och åkte och köpte en begagnad cross till dom. En Suzuki 80cc. Precis en sån jag lärde mig på en gång i tiden. Det är lite att pyssla och skruva med som pojkarna ska få hjälpa till med, så dom lär sig. Sen blir det åka av! Gissa om grabbsen var nöjda!

Jag och A hann fylla kärran med gammalt gråll från trädgården som ska på tippen. Lite vårstädning på gården var välbehövligt, och våran takbalkong ska få sig en uppfräschning. Vi ska byta det fula plåträcket som sträcker sig runt hela balkongen. Ska försöka ge er för och efterbilder sen. Tror hela huset kommer att se mycket finare ut när det är klart. Vill verkligen få iordning där uppe så man kan ta hem vänner och grilla och sitta där och mysa.

När vi inte orkade pyssla mer tog vi bilen till Falun och hämtade Y hos sin kompis, och tog vägen förbi Coop och handlade mat. Det blev hämtpizza denna söndag, slappt och gott! Satt vid datorn på kvällen och käkade alldeles för mycket plockgodis...

Nu är det måndag och jag är ledig tre dagar till, och funderar på om jag ska åka till det nya stallet och försöka göra iordning till Tc, så jag kan flytta honom. Är supermycket grejor att flytta och vet inte riktigt hur mycket plats jag får till alla saker där borta, och hur mycket jag måste ha hemma. Skönast är det ju om man kan ha allt på samma ställe. Vi får se. Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med nya stallet där du har ridmöjligheter och slipepr transportera! För det blev det stället eller? :) Förstår dock att det är en del att flytta, man samlar lätt på sig mycket till hästarna ;) Så skoj med en cross till E och O, de måste blivit överlyckliga! :D Hoppas du/ni får en trevlig valborg!

Nutti sa...

Svar Ida:
Ja stallet verkar bra faktiskt. Man är ju lite rädd att dela stall med så pass många om man inte kommer överens, men det ska väl inte vara nåt större problem.
Ja dom e superglada över crossen! Trevlig valborg på er oxå!
Kramis Sofia

Anonym sa...

Hej hej, jaa, vad skoj om ni får ordning på balkongen äntligen, super att kunna sitta där. Haha, nej inte samma backar! Jag och Henrik var hem till Årsunda och hämtade lite hinder som vi hade kvar där. Jag blir i Högbo fredag, lördag och söndag innan jobbet :) När tänkte du komma? Kramis

Anonym sa...

maste kolla:)