16 april 2007

Bologna, Italien...

Imorse när jag var i stallet ringde mobilen och det var min chef. Han kom med en liten förfrågan, om jag ville åka till Bologna, och möta våren, i mitten av maj. OM jag ville! Har haft turen att få resa till Italien med jobbet tre gånger tidigare. Älskar Italien! Vackert land med god mat, trevligt folk, och för att inte tala om deras viner. Nu är jag riktigt glad och förväntansfull. Det blir mässa och utbildning förstås, men även ledighet med flanerande och goda middagar.
Här i Pisa var vi förra året, om jag inte minns fel på tiden. Bodde på ett härligt hotell en vacker park och underbar pool. Åkte till en liten gårdsrestaurang, mitt ute på landsbygden där vi satt ute och åt, och dom lagade maten bredvid borden. Det var så enormt gott allting, så hittils har jag inte haft en så bra middag som då. Ni som var med vet vad jag pratar om...
Otroligt vackert land som sagt!
Här i Florens har jag varit två gånger. Vi bodde strax utanför staden, på landet, där vi var omgivna av vackra vingårdar. Ska visa kort från hotellet vi bodde på sen. Så nu har jag något att se fram emot. Härligt! Kram på er.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så skoj! Det tackar man ju inte nej till! :D Tror du jag får plats i resväskan? ;) Kramis

Anonym sa...

Guu va hälit det ska bli!!! Ska äta så jag spricker..
ÄLSKAR Italien!!!
Kramis från din resekompis..

Anonym sa...

Näääääää ska du få åka igen!!!!
FUSK!!!

Men du, det var inte förra året vi var där, det är TVÅ år sen!!!! Tiden går FORT!!!!!
KRAMAR!

Anonym sa...

http://elmida.se/milla/bilder/italien/italien.html

Här har du länk till vår Italien-vistelse :o)
KRAMAR!!!