19 februari 2007

Måndag, och nystart!

Det är som min kära syster Hanna brukar säga, måndagar är bra dagar att börja sitt nya liv på. Och det är det jag gjort idag. Kanske inte riktigt ett NYTT liv, men att förbättra det lite skadar inte. Jag måste lägga om mina kostvanor och börja styrketräna igen. Rider gör jag ju sex dagar i veckan, och går promenader med doggsen, men det hjälper inte hela vägen om man är en slarver med maten som jag. Skulle vilja gå ner i vikt och bygga lite muskler. Har ju gått på power plate ett tag nu, men i längden är det ganska tråkigt. Stå där ensam i ett rum och skaka. Jag är lite mer sällskapssjuk än så. Min A har byggt muskler hela livet så jag har min egen PT (Personliga Tränare) klar, och vi har även eget gym... ja jag vet, jag har inget att skylla på. Det är bara att köra igång igen. Men jag känner mig motiverad för man vill ju kunna klä sig enkelt och snyggt och det står inte på förrän man ska vara på beachen igen. Ett par snygga tighta jeans och en tight fräsch top är inte att tänka på i dagsläget men det är mitt mål. *ler*

Jag och A har varit och inhandlat massa nyttig mat och fyllt kylen med, så nu banne mig är det jag som rör på fläsket. Måste bara inflika att man har en dag i veckan som man får äta lite onyttigare, och det blir på torsdag denna vecka, för vi på jobbet ska på Broken Dreams och käka på kvällen. Ska bli så mysigt att umgås lite utanför jobbet. Vi är ett sammansvetsat gäng som kommer väldigt bra överens. Det är mycket det som gör att jobbet är så kul och att jag har stannat i sju år nu. Vi ska även göra en SPA kryssning tillsammans i Mars. Och vi har rest tillsammans till bla Franska rivieran, Paris, Italien tre gånger och varit på roliga mässor osv.
Gud vad jag alltid svamlar iväg och berättar om en massa osamanhängande händelser. Men, men that´s me! Ha det så bra därute. Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Meeeen ååååå, jag är ju i fel butik!!!!
*haha*
Fast vi hade ju väldans trevligt i Pisa!
kramiz vännen!!!!

PS! jag kunde nog gjort A sällskap igår......

Anonym sa...

"Nytt liv" börjar man ofta ;) Lycka till med träningen syster, du har hemmagym som är värsta lyxet ju! Kram

Anonym sa...

HEJ å HÅ, KÄMPA PÅ!