20 februari 2007

Ingen ridning...

I morse vaknade jag med huvudvärk. Det är så jobbigt att ha ont i huvudet, man fungerar inte som man ska. Jag skulle ju till stallet och rida men istället stängde jag av klockan och sov vidare. När jag vaknade igen var det bättre. Åkte till stallet och hann bara mocka och fixa maten. Så det blev ingen ridning. Så typiskt! Dessutom var det -11 grader kallt. Jag HATAR kyla och vinter. Igår var det ju nästan lite vårkänsla ute, och man fick lite förhoppning om att våren skulle kunna komma. Men nej då, den jobbiga vintern fortsätter ett tag till. Det är så skönt på sommaren när man bara kan dra på sig ett par ridbyxor och en T-shirt, och dessutom svettas!

Sen var det dags att hit the shower innan lunch med Lotta. Vi åt på vår favvorestaurang som vanligt. Går faktiskt att käka GI på dom flesta ställen, och här har dom en bra buffé att plocka av. Jobbet fortlöpte som vanligt. Det kom varor och vi fixade det sista inför kampanjen som går ut i helgen. Ledig onsdag och söndag denna vecka. Ganska skönt med lediga vardagar då man har tid att uträtta lite ärenden. Imorgon kommer pojkarna, mina bonusbarn 9 och 11 år. Vi har dom varannan vecka och byter på onsdagar. Det tycker vi fungerar bra, för då är man med på vad som händer i skolan varje vecka.

När jag kom hem efter jobbet hade A gjort iordning jättegod GI mat. Åt så jag nästan storknade. Men det bästa med sådan här mat är att man inte blir äckligt mätt och så där däst som man annars kan bli annars. Nu ska jag kämpa på med bra mat och mer motion, och det är så bra när man kan sätta upp små delmål. Som tex om knappt fyra veckor ska vi ju på SPA weekend med jobbet och då vill man inte känna sig som ett fetto i bubbelpoolen eller bastun osv. Nog om min vanliga tråkdag, imorgon e jag i alla fall ledig och ska rida och sen åka till Falun. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj! Ska du till Falun du... ;)

Jo, om du kikar på den där sidan så har hon samma snygga bakgrund som mig... Fantasilöst om man är uppfödare på samma ras tycker jag....

KRAMIZ!!!!