18 februari 2007

Mitt i natta...

Ja nu har dagen gått och natten börjat, och jag har precis kommit hem från hojfest. Innan det på dagen hann jag checka in Teres nybyggda ridhus. Superfint! Och gå långpromenad med dogsen. Framåt kvällen var det dags att göra sig iordning. Jag var nykter och körde och det kommer jag att vara nöjd över imorgon. Det var jag och min man och ett till par vi brukar umgås med. Vi träffades hos dom för en liten fördrink sen åkte vi till Texas smokehouse och käkade ribs. Efter det blev vi bjudna på en liten förfest hos ett annat par, som för övrigt hade inrett sitt gamla hus så himla fint. Precis i min stil. Gammeldags stil blandat med nytt fräscht. Noga utvalt och rätt avskalat. Sen bar det av till hojfesten.

Jag hör till dom där som tycker det e skitkul att kolla på folk. Man gör sig en liten historia i huvudet om personer man studerar. Men man har nog inte rätt så ofta, men fantisera får man göra. När vi hade Land Rover för några år sedan var vi på lite Land Rover träffar, och där var ju en typ av människor. Nu var vi på hojfest och där är en helt annan typ av människor. Jag hör inte till någon av grupperna men det är åndå väldigt roligt att få inblick i olika världar. Sen har vi ju hästfolk och hundfolk, världar som vi oxå befinner oss i. Men jag skulle inte kunna hänge mig helt till någon av världarna. Jag är rätt nöjd med att få kika in lite då och då istället. Det är nog så jag är som person, för allt går i perioder i mitt liv. Hästar och hundar är ju med hela tiden, men olika intensivt. Sen har jag perioder av inredning och mode osv. Nu har jag svamlat länge nog om allt och ingenting, så det är dags att sluta och gå och lägga sig bredvid A som somnade på direkten. Fördelen med att partaja, man somnar bums när man når kudden. Jag ska tracka honom om formen imorgon. *ler* Kram

Inga kommentarer: