29 mars 2017

I'm not a quitter...

I förrgår hör jag mig själv säga till min chef att det vore roligt om vi satte ihop ett lag på jobbet, som kunde delta i Blodomloppet, som är en löpartävlig i Borlänge i maj. What the fu** did I just say?! Jag hatar ju att springa!!! Eller det var hårt sagt, jag menar att jag inte kan springa och aldrig har sprungit och därför inte lärt mig tycka om det. Igår fick jag nys om en nybörjarkurs i löpning som ska börja på mitt gym, och jag tänkte, jag hakar på! Sagt och gjort, ikväll var det dags för informationsträff, och vi träffades i spinningrummet på gymmet. 10 förväntansfulla nybörjare som precis som jag vill lära sig att springa. Upplägget är två lärarledda tillfällen per vecka i sex veckor och gärna egna pass där emellan och som mål och avslut ska vi springa Blodomloppet tillsammans! 🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃 Säger bara en sak, önska mig lycka till! 😂

Inga kommentarer: