01 november 2016

Stockholm i våra hjärtan...

Igår tog vi och packade husbilen och tog med oss hundarna och drog till Stockholm. Vi står på Tantolundens husbilsställplats, som vanligt när vi är här. Sagt det förr och säger det igen, det är som att ha sin sommarstuga mitt i stan. Stora fina Tantolunden åt ena hållet, där vi kan gå med hundarna i timmar och södermalms storstadspuls åt andra hållet. Dessutom är det bara några minuter att gå till mammas lägenhet härifrån.

När vi skulle gå och handla, efter en långpromenad med hundarna över söder, och lite shopping, så gick vi förbi en pub. Hjärtat frågade om han fick bjuda på ett glas vin, och vi slank in. För det är något vi aldrig kan annars, att bara slinka in för ett glas. Mysigt ju!

Möttes upp hos mamma och Roger och gick vidare till en vietnamesiskt restaurang som heter Nem Nem Quan och åt otroligt god mat. Jösses vad gott!

Allting var gott och jag beställde mycket med koriander. Because I love it!

Sötaste efterrätten med kondenserad mjölk!

Där ballade bilderna ur. Vietnamesiskt kaffe också med kondenserad mjölk! Måste åka till Vietnam och äta och äta och äta. Idag regnar det men vi har massa mys inplanerat ändå! Puss

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag hänger gärna med till Vietnam igen! Speciellt nu i ett regngrått november så längtar jag bort lite extra... :)

Anonym sa...

Jag ska också med! Vietnam nästa, så jävla hungrig alltså... BFF