30 november 2016

Akuten inatt...

Vid tre inatt väckte Hjärtat mig och sa att han inte fick luft. Jag blev genast klarvaken och gick in i mitt håll-dig-lugn-och-gör-vad-du-ska mood. Eftersom han aldrig klagar eller vill söka upp sjukvården, så tar jag detta på fullaste allvar. Ringde 1177 och dom tyckte att vi skulle ringa ambulans direkt.  Ringde 112 och berättade om symptomen med domningar i armarna, andnöd, tryck över bröstet och yrsel bla, och dom tyckte att vi skulle åka in. Jag körde dit och väl på akuten tog dom hand om oss direkt. Det togs prover och flera rör blod och ställdes en massa frågor. Symtomen klingade av med tiden vi var där och det kan bero på flera faktorer. Antagligen pga en fettknöl som växer nedåt vid halsen/nyckelbenet, som kan trycka på övre lungspetsen. Vet inte om det är rätt termer. Den ska ju opereras bort, och Hjärtat står i kö till den operationen. Värdena för övrigt så bra ut och efter några timmar fick vi åka hem. Hem för att sova och Hjärtat sov ända till 16 på eftermiddagen. Nu håller vi tummarna för att detta aldrig händer igen. Usch! Kram på er och ta hand om er! ❤

1 kommentar:

Ida sa...

Fy, så otäckt! Var rädda om varandra <3