20 mars 2016

Många jobb blir det...

Många frågar mig vad jag jobbar med, och jag svarar, en massa olika. För senaste tiden har det varit så. Jag har tagit någon timanställning på ett ställe och vikariat på ett annat och har behovsanställning på några andra ställen. Fick även heltid på Romme Alpin som receptionist, men var tvungen att tacka nej i år. Det kanske låter drygt för vissa, och det kan det väl vara när man ska få alla scheman att gå ihop, men å andra sidan så är det otroligt lärorikt att anpassa sig, och lära sig alla olika jobb. Jag är grymt stolt över mig själv som fixar allt detta och dessutom har jag fått mycket beröm på alla ställen och det gör mig glad enda in i själen! Idag gör jag mitt sista pass som receptionist på hotellet eftersom jag har sagt upp mig för att sätta tänderna i nya utmaningar. Jag står kvar som resurs där för jag tycker så mycket om alla som jobbar där och har lite svårt att släppa taget. Hela december jobbade jag på Systembolaget på ett vikariat och det var jättekul! Som vakt jobbar jag fortfarande sen 17 år tillbaka och det är fortfarande kul! Nu har jag sen en dryg månad tillbaka börjar jobba på behandlingshem. En ny spännande utmaning och att jag och min man varit fosterhem under fem års tid ger en bra grund att stå på när det gäller erfarenhet kring ämnet. Så nu har ni fått inblick i mitt speciella arbetsliv! Haha! Nu ska jag jobba! Ha en fin söndag sötisar!

Inga kommentarer: