26 januari 2016

Träning och mat...

Jag vill inte klaga och låta som ett litet ynkligt offer, men måste bara få säga att jag är trött på min hypotyreos, trött på att ha en icke fungerande sköldkörtel, trött på att inte ha en fungerande förbränning, trött på att inte kunna äta vanlig mat utan att gå upp i vikt. När jag äter supercleant, alltså kött, fågel eller fisk med grönsaker och dricker bara vatten och tränar minst fem dagar i veckan då går jag ner lite lite, men om jag lägger dit lite potatis, pasta, ris och sås, så står jag stilla i vikt eller går upp. Önskar mig mer disciplin i födelsedagspresent, så jag kan vara duktig mest hela tiden. Ska ta nya tag nu, och igen och sen, och hela livet, så det är bara att vara enträgen och tjurskallig och jobba på.

Det som är väldigt positivt och glädjande är iaf att jag tycker det är roligt och skönt att vara på gymmet och träna! Blir hela tiden starkare och mår jäkligt bra av att lyfta skrot. Har tränat de två senaste veckorna själv utan mitt Hjärta och ständiga PT, men den här veckan kör vi äntligen tillsammans igen!

1 kommentar:

Hanna sa...

Förstår att det är drygt. Men kroppen och hälsan din är ju säkert jätteglada och mår bra även om vågen inte visar så stor förändring som du vill. Du är grym iaf som tränar på och rår om dig själv. :) <3