25 november 2015

Varierande väder och andra funderingar...

Idag förrgår hade isen lagt sig på vår lilla sjö sen tre dagar tillbaka och folk åkte både skridskor och kälke på sjön. Några dagar tidigare flugfiskade Hjärtat på älven. Idag har det varit flera plusgrader och regn. Verkligen varierande väder!

Glasnudelsallad med kyckling och koriander, chili och vitlök som jag åt igår. Har ätit nyttigt i en månad nu. Ja jag äter inte direkt onyttigt annars heller men eftersom jag har hypotyreos och min förbränning inte fungerar så bra så lägger jag på mig väldigt lätt och kan aldrig fuska utan att det ger viktökning. Jag och Hjärtat tränar tillsammans på gymmet och följer ett träningsschema som en kille har gjort till oss. Jag slutade att dricka all sorts läsk för mer än ett halvår sedan och är mycket piggare. Har inte varit sugen sen dess. Jag som drack Pepsi Max varje dag förut tycker nu att det är mycket godare med vatten. Mest dricker jag stilla vatten, men ibland kolsyrar jag det. Så gott med bubblor! Hur som helst har jag med nyttig kost och träning på gymmet, gått ner 12 cm runt midjan på fyra veckor. Det är en bra början, trots att det är mycket kvar! Har mätt mig och tagit kort då det är ganska missvisande att bara väga sig när man lyfter skrot på gymmet. Ser ju på korten att jag går ner och det kan vara bra att se med egna ögon då det inte känns så mycket att jag gått ner, eller när motivationen tryter och det känns som man är lika fet som förr. Kort och mått är mina råd till er om ni tänker ge er in på en viktresa!

Idag har mormor äntligen fått komma hem från sjukhuset efter fem långa veckor! Jag har varit där och eldat mysbrasa i kaminen och tänt ljus tills hon skulle komma hem. Hon var så glad att få komma hem och vi åt tillsammans efter jag handlat åt henne och fixat lite med praktiska saker. Bli frisk nu mormor! ❤

1 kommentar:

Ida sa...

Så skönt att hon fått komma hem! <3 Bra jobbat med kost och träning! Kram